Unde va pilota Max Verstappen în sezonul viitor? Deși are contract cu Red Bull până în 2028, Mercedes îl curtează și speră în continuare să obțină semnătura sa. O opțiune care nu-l lasă indiferent pe olandez, relatează Le Figaro, transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cea mai simplă soluție ar fi ca el să-și onoreze contractul și să rămână la Red Bull, însă tentația de a se alătura Mercedes nu a fost niciodată atât de puternică, mai ales în pragul noilor reglementări pe care firma pare să le fi negociat bine.
Să rămână la Red Bull sau să cedeze tentației Mercedes?
Max Verstappen ar putea foarte bine să aleagă această opțiune de a-și păstra locul la Red Bull. La urma urmei, cu echipa austriacă a obținut până în prezent 65 de victorii și patru titluri mondiale.
Da, dar iată că lucrurile nu mai sunt atât de roz la Milton Keynes. Performanțele monopostului sunt în declin încă din a doua treime a sezonului trecut. Talentul nebun al olandezului a compensat lacunele Red Bull timp de un an, înainte ca acest lucru să nu mai fie suficient pentru a concura cu McLaren. Oscar Piastri și Lando Norris se îndepărtează în clasamentul campionatului, iar al cincilea titlu se îndepărtează tot mai mult pentru Verstappen, care se află la 81 de puncte în spatele liderului australian.
Exodul de talente din echipa austriacă este un motiv de îngrijorare pentru recentul ocupant al locului patru în Marele Premiu al Belgiei. Adrian Newey, Jonathan Wheatley, Rob Marshall și Will Courtney: acești patru directori ai Red Bull au părăsit echipa în ultimii doi ani pentru a se alătura altor proiecte ambițioase, precum Aston Martin, Sauber-Audi sau McLaren.
Acest exod al inginerilor este fără precedent pentru echipa de curse. Probabil că acesta este unul dintre motivele care i-au determinat pe conducători să-l demită pe șeful Christian Horner la 9 iulie. Britanicul era la cârma echipei de la înființarea acesteia, acum mai bine de 20 de ani. Paradoxal, această plecare ar putea să-l determine pe Verstappen să rămână.
Două tabere se opuneau în cadrul Red Bull de la moartea fondatorului Dietrich Mateschitz, în octombrie 2022. Pe de o parte, Helmut Marko, care se ocupă de tinerii piloți și de clanul Verstappen. Pe de altă parte, Christian Horner era susținut de acționarii thailandezi, care dețineau până de curând 51% din acțiunile Red Bull. Însă echilibrul acțiunilor s-a schimbat, permițând proprietarilor austrieci ai echipei să-l înlăture pe managerul britanic.
Max Verstappen și tatăl său, Jos, au astfel și mai multă influență decât înainte la Milton Keynes, chiar dacă a fost numit un nou director de echipă, Laurent Mekies. Olandezul ar putea aștepta să vadă dacă francezul reușește să ridice echipa înainte de a lua o decizie.
O altă schimbare importantă este faptul că presa specializată Motorsport afirmă că clauza de ieșire negociată de cvadruplul campion mondial în contractul său nu mai este valabilă în acest an.
Cea mai mare întrebare este legată de performanțele Red Bull în sezonul viitor. O schimbare majoră a regulamentelor va revoluționa totul, în special la nivelul grupului motopropulsor.
Un cutremur, asta ar provoca anunțul transferului lui Max Verstappen la Mercedes, comparabil cu cel al marelui său rival Lewis Hamilton la Ferrari în 2024. Acum câteva săptămâni, negocierile păreau să fie în stadiu avansat, înainte ca zvonurile să se disipeze puțin.
Dacă ne punem în locul olandezului, trebuie să recunoaștem că este tentant să te alături lui Toto Wolff și echipei sale. Revoluția regulamentară din 2026 ar trebui să pună accentul pe motoare, o ocazie pentru Mercedes, specialist în domeniu, de a reveni în forță. James Vowles, șeful Williams, echipa clientă a scuderiei din Brackley, „consideră că Mercedes a făcut o treabă excepțională și sunt încântat că am prelungit parteneriatul cu ei pentru a beneficia de noua lor unitate de putere”.
Ecourile sunt unanime în padoc: motorul ar trebui să fie cel mai bun sau unul dintre cele mai bune de pe grila de start, ceea ce stârnește curiozitatea și dorința de a câștiga, încă nesatisfăcută, a lui Max Verstappen. La mai bine de 10 ani după o primă întâlnire ratată între cele două părți, Toto Wolff visează să-l recupereze pe olandez și să-l transforme în noul lider al echipei sale.
Cu toate acestea, dacă cvadruplul campion mondial se alătură actualei echipe clasate pe locul trei în campionatul constructorilor, va trebui să facă față unui coechipier de la Mercedes, mult mai dur decât Yuki Tsunoda, care se află în dificultate cu o mașină Red Bull concepută pentru Verstappen. George Russell pilotează pentru Wolff și echipa sa din 2022 și nu a făcut deloc o figură proastă în fața lui Lewis Hamilton în cele trei sezoane petrecute împreună.
Provocarea nu-l poate speria în prezent pe cel mai bun pilot din grilă, care vine cu un statut important. Tensiunile sale repetate cu britanicul ar putea însă trezi amintiri neplăcute fanilor Mercedes, care au trăit războiul intern dintre Nico Rosberg și Lewis Hamilton între 2014 și 2016.
Cel mai mare obstacol care-l împiedică în prezent pe Toto Wolff să profite de ocazie și să-l recruteze pe Verstappen este contractul olandezului cu Red Bull. Nu există nicio îndoială că, dacă clauza sa de reziliere nu mai poate fi activată în acest sezon, echipa austriacă va face tot ce îi stă în putință pentru a-și păstra vedeta. Dar dacă dorința pilotului este să se alăture Mercedes, lucrurile se vor complica foarte mult pentru Laurent Mekies.
Contractul lui Verstappen este valabil până în 2028. Prețul pentru a-l rezilia va fi cu siguranță exorbitant. În prezent, el este al doilea pilot (după Hamilton) cel mai bine plătit din grilă (75 de milioane de dolari anul trecut, inclusiv clauzele de performanță).
Mercedes va trebui să scoată bani din buzunar, dar echipa este foarte solidă și este una dintre puținele care își pot permite o astfel de lovitură. Dacă există un pilot pentru care Toto Wolff ar putea sacrifica totul, acela este Max Verstappen.