Toyota a creat un nou motor în patru cilindri / Inginer: „Este cu ușurință capabil de 600 de cai putere”

Noul motor G20E al Toyota
Sursa foto: Toyota

Toyota, compania care a creat cea mai celebră mașină hibrid din lume, a conceput un nou motor capabil să producă 600 de cai putere. Publicația Motor1 relatează că acest motor va fi oferit atât supraalimentat, cât și aspirat natural.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Motorul pregătit pentru eficiență, dar și pentru sportivitate

Noul motor, ce poartă numele de cod G20E, a fost prezentat inițial pe un concept de Toyota GR Yaris M-Concept la Salonul Auto din Tokyo de la începutul anului. Cilindreele disponibile vor fi de 1,5 litri sau de 2 litri.

Motoarele de 1,5 litri vor fi folosite în principal pentru sistemele de propulsie hibridă, iar cele de doi litri vor fi dedicate modelelor GR, divizia de motorsport a grupului Toyota.

La momentul acela, prototipul dezvolta aproximativ 400-450 de cai putere, ajutat de o turbină marca IHI. Recent, publicația Auto Motor und Sport a dezvăluit că motorul G20E, „cu o turbină mai mare, este posibil să depășească cu ușurință 600 CP”, afirmă un director Toyota.

Ce modele noi Toyota vor fi dotate cu acest motor

Se presupune că noul motor de 2 litri ar putea să-și facă loc în succesorul modelului Toyota Supra, sau chiar într-un nou model de Toyota Celica. Acest motor poate fi montat atât pe puntea față, cât și pe puntea spate.

Motorul G20E a fost montat pe un Yaris la începutul anului, în cadrul unui prototip expus la Salonul Auto din Tokyo. La modelul Yaris a fost nevoie să se facă mai multe modificări structurale, precum mărirea ampatamentului, pentru ca motorul de 2 litri cu turbină să poată fi montat în spatele șoferului.

Acest GR Yaris M-Concept a fost deja testat in extenso de către inginerul șef al diviziei de motorsport a Toyota, Naohiko Saito. Acesta a declarat că „mașina este mult mai agilă”, datorită motorului amplasat pe puntea spate.

Ca de obicei, fiabilitatea nu va fi o problemă

Toyota este bine cunoscută pentru motoarele sale potente, cu posibilități nelimitate de tuning. Motoarele 2JZ, cu 6 cilindri în linie, erau cu ușurință capabile să dezvolte 800 de cai putere fără prea multe modificări.

La fel a procedat compania niponă și cu acest nou motor. Inginerii Toyota spun că au lăsat „suficient spațiu între cilindri, astfel încât capacitatea cilindrilor să fie mărită considerabil”.

Inginerii Toyota spun că singura problemă pe care acest motor o poate întâmpina o reprezintă normele de poluare Euro 7, cu mult mai stricte decât actualele norme Euro 6.3.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...