Producătorul chinez de vehicule electrice Nio a retras beneficiile de schimb gratuit pe viață al bateriei pentru o parte dintre primii săi clienți, pe fondul unor suspiciuni privind utilizarea abuzivă a serviciului, potrivit CarNewsChina.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Mai mulți posesori de modele Nio au raportat că au primit pe 9 iulie 2025 mesaje prin care erau informați că accesul la acest beneficiu le-a fost anulat fără o justificare clară.
Potrivit publicației chineze Sina, unul dintre acești clienți este domnul Gao (pseudonim), care a achiziționat în 2020 un model Nio ES8 Signature Edition pentru peste 600.000 de yuani (circa 84.000 de dolari). Acesta fusese printre primii cumpărători care au primit garanție pe viață și schimburi gratuite nelimitate de baterii. “Nu am primit nicio explicație oficială. Doar un mesaj prin care eram anunțat că beneficiile au fost retrase”, a declarat acesta.
Pe 10 iunie, compania a publicat un anunț oficial în aplicația sa prin care căuta informații despre „vehicule operaționale care folosesc în mod neadecvat beneficiile destinate primilor proprietari”. Nio a transmis că a identificat cazuri de utilizare incorectă a garanției, a serviciilor de schimb al bateriei și a încărcării la distanță.
Conform documentului oficial „Nio Owner Basic Rights Notification”, beneficiile de tipul garanției și schimbului gratuit al bateriei au fost oferite exclusiv pentru uz personal, non-comercial. În consecință, vehiculele folosite în regim de taxi, ride-hailing sau alte activități comerciale riscă pierderea acestor beneficii.
O investigație realizată de publicația Dutenews a scos la iveală cazuri de utilizare abuzivă a politicii de schimb gratuit. În unele situații, mașinile Nio au fost folosite pentru alimentarea cu energie a unor birouri temporare pe șantiere, a unor spații industriale sau chiar a unor magazine.
Un exemplu extrem a fost cel al unui proprietar care folosea bateriile schimbate pentru a alimenta șase frigidere, două aparate de aer condiționat și un sistem de supraveghere într-un supermarket, economisind lunar peste 2.000 de yuani (aproximativ 280 de dolari) la factura de energie.
Politica de „schimb gratuit pe viață al bateriei și garanție pe viață” a fost introdusă de Nio în august 2019 pentru modelele ES8 și ES6, într-un moment în care infrastructura de încărcare pentru vehicule electrice era încă insuficient dezvoltată. Această ofertă a contribuit la atragerea primilor clienți și la poziționarea companiei ca brand orientat spre servicii premium.
În ultimii ani însă, compania a început să restrângă treptat aceste beneficii. În octombrie 2020, Nio a limitat numărul de schimburi gratuite la șase pe lună pentru noii proprietari. În aprilie 2023, limita a fost redusă la patru schimburi pe lună, iar în noiembrie 2023, descărcările gratuite de energie au fost plafonate la 15 kWh pe lună, cu tarife suplimentare pentru utilizarea în plus.
Decizia din iulie 2025 de a revoca complet beneficiile pentru unii clienți vechi marchează o nouă etapă în strategia companiei de a controla costurile asociate cu serviciile post-vânzare. Nio nu a oferit până în prezent o declarație oficială cu privire la numărul exact de utilizatori afectați sau la criteriile folosite în procesul de retragere a beneficiilor.