Nissan oferă pachete de plecări voluntare în SUA și îngheață majorările salariale la nivel global

Logo Nissan
Photo by Nadia on Unsplash

Producătorul auto japonez Nissan a început să ofere pachete de plecare voluntară angajaților din Statele Unite și a suspendat creșterile salariale bazate pe performanță în întreaga lume, ca parte a unui plan de reducere a costurilor în contextul unor rezultate slabe în piețele principale, arată documente interne obținute de Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit informațiilor transmise angajaților, compania va închide șapte unități de producție la nivel global și va concedia încă 11.000 de persoane, ceea ce duce totalul planificat de posturi desființate la aproximativ 20.000.

Într-un e-mail trimis angajaților, Christian Meunier, președintele Nissan pentru regiunea Americilor, a explicat: „Deși în Statele Unite s-au făcut eforturi importante pentru eficientizarea activității, este nevoie de măsuri suplimentare, bine direcționate, la nivel local. Ceea ce facem în această perioadă este esențial pentru redresarea Nissan. Trebuie să livrăm vehiculele potrivite, să creștem veniturile și să oferim clienților o experiență care să ne asigure succesul pe termen lung.”

Concedierile vizează în special angajați ai fabricii din Canton, Mississippi, dar și personal administrativ din departamentele de resurse umane, planificare, IT și financiar. Într-o declarație oficială, compania a confirmat că Nissan North America derulează un program voluntar de plecare pentru un număr limitat de angajați plătiți cu salariu fix, fără a oferi detalii suplimentare, întrucât procesul este în desfășurare.

Într-un alt mesaj intern, Nissan anunță că suspendă toate majorările salariale acordate în funcție de performanță, la nivel global, pentru anul fiscal în curs.

Această serie de măsuri vine în contradicție cu direcțiile promovate în trecut de fostul președinte american Donald Trump, care susținea crearea de locuri de muncă și dezvoltarea producției interne prin măsuri precum aplicarea unui tarif vamal de 25% pentru vehiculele importate.

Cu toate că Nissan a vândut mai multe mașini în America de Nord în ultimul an fiscal, marja sa de profit operațional pe această piață, cea mai importantă pentru companie, s-a redus. Potrivit analiștilor, dificultățile Nissan sunt cauzate de o gamă de modele învechită, absența unor versiuni hibride pentru piața americană și de strategia axată excesiv pe creșterea volumului de producție promovată în perioada fostului CEO Carlos Ghosn.

Pe lângă restructurare, Nissan a anunțat recent plata unor compensații în valoare totală de 646 milioane yeni (aproximativ 4,5 milioane dolari) către fostul CEO Makoto Uchida și alți trei directori executivi care au părăsit compania la sfârșitul lunii martie.

Deocamdată, compania nu a publicat lista completă a fabricilor care vor fi închise, însă, potrivit unor surse citate de Reuters, în Japonia sunt avute în vedere uzinele din Oppama și încă una. Nissan a mai anunțat că va comasa producția de pick-up-uri din Mexic și Argentina într-o singură unitate din Mexic, că va închide o fabrică din Thailanda până în iunie și că Renault va prelua participația Nissan din afacerea comună desfășurată în India.

Separat, potrivit Bloomberg, compania ia în calcul atragerea a peste 1.000 de miliarde de yeni din vânzarea unor active și contractarea unui împrumut garantat de guvernul britanic.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...