Nissan intenţionează să reducă semnificativ timpul de dezvoltare pentru maşinile sale, pentru stimularea competitivităţii, în timp ce în Europa compania va începe până la finalul anului vânzarea modelului electric Micra, produs cu partenerul de alianţă Renault, a anunţat miercuri viitorul director general, Ivan Espinosa, transmite Reuters, citată de Agerpres.
De asemenea, compania niponă va introduce noul Leaf şi o versiune hibridă a crossover-ului Qashqai în Europa, în viitorul an fiscal, iar apoi un automobil electric Juke.
În prezent, al treilea producător auto din Japonia are nevoie de aproximativ 55 de luni pentru a dezvolta un vehicul complet nou.
„Suntem lenţi. Aceasta este una dintre problemele cu care ne confruntăm”, le-a spus jurnaliştilor Espinosa, în prezent director responsabil de planificare, la un eveniment dedicat planurilor de producţie.
Aceasta a explicat că în cazul primei maşini dintr-o gamă, timpul de dezvoltare ar urma să fie redus la 37 de luni, iar pentru a doua sau a treia maşină, la doar 30 de luni.
Espinosa, care va prelua conducerea companiei la 1 aprilie, ar urma să reorienteze priorităţile Nissan spre dezvoltarea unor vehicule mai apropiate de preferinţele consumatorilor, pentru a contracara declinul vânzărilor.
Nissan se confruntă cu dificultăţi pe unele pieţe, a explicat Espinosa, iar viziunea sa prevede „cinci-şase modele” care să ajungă pe cât mai multe pieţe posibil.
Luna trecută, toate cele trei mari agenţii de evaluare financiară – Fitch, Moody’s şi S&P Global – au retrogradat ratingul Nissan în categoria „junk” (nerecomandat pentru investiţii).
Nissan este în plin plan de restructurare şi vizează disponibilizarea a 9.000 de angajaţi şi reducerea a 20% din capacităţile sale globale. Espinosa a anunţat că firma ia în considerare măsuri suplimentare, dar nu a dat detalii.
Renault, care a salutat intenţia Nissan de a implementa şi finaliza planul său de redresare, şi-a exprimat recent încrederea că Espinosa va continua relaţia din ultimii ani dintre Nissan şi Renault.
Renault deţine 17% din acţiunile Nissan în mod direct şi controlează un alt pachet de 18,7% din acţiunile producătorului auto japonez via un trust francez, ceea ce îl face cel mai mare acţionar al Nissan, chiar dacă anul trecut cele două firme au decis să îşi restructureze parteneriatul lor care durează de mai multe decenii.
Renault şi Nissan continuă să lucreze împreună la proiecte comune pentru vehicule în India şi America Latină.
La începutul acestei luni, directorii de la Nissan şi-au revizuit estimările privind veniturile şi profitul operaţional şi, de asemenea, au avertizat că se aşteaptă să afişeze pierderi nete de 535 milioane de dolari pentru anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2025.