Noul Audi Q3 vine cu câteva surprize. Prima este mutarea selectorului de viteze dintre scaune

noul model audi q3 mergand pe drum
Sursa foto: Audi

Audi a prezentant noul Q3, SUV-ul compact al constructorului din Ingolstadt care s-a vândut de la lansare și până în prezent, adică în 14 ani de producție, în peste 2 milioane de exemplare. Ce se remarcă la prima vedere: autonomia pur electrică de până la 120 de kilometri pentru varianta PHEV, prezența unui motor diesel sub capotă, dar și mutarea schimbătorului de viteze sub formă de manetă în spatele volanului.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Noul model va fi disponibil cu două motorizări pe benzină, una diesel și o variantă Plug-in Hybrid (PHEV), iar mașinile vor fi fabricate la Gyor, în Ungaria, dar și la fabrica Audi din Ingolstadt.

Noul Q3 este disponibil cu faruri digitale Matrix LED (prezente până acum doar pe clasele superioare Audi) și lumini de zi cu LED compuse din 23 de segmente pe fiecare parte, deasupra grilei uriașe Singleframe.

În partea din spate, clienții pot opta pentru blocuri optice OLED, iar pe hayon este un bandou LED continuu și sigla Audi iluminată. Standard sunt oferite jantele de 17 inchi, însă se poate ajunge la 20 de inchi, coeficientul de aerodinamicitate a fost scăzut, iar insonorizarea poate fi mult mai bună, dar contra cost – Q3 este primul model Audi din clasa compactă care primește sticlă izolată fonic pentru geamurile laterale din față.

La interior, avem un instrumentar de bord digital cu diagonala de 11,9 inchi, iar alături ecranul sistemului de infotainment care măsoară 12,8 inchi pe diagonală, ușor orientat spre șofer.
Aici avem și prima mare noutate, în spatele volanului: maneta din dreapta servește ca selector de viteze, iar cea din stânga acționează pentru funcțiile de iluminare și ștergătoarele de parbriz.

Puține butoane fizice la interiorul noului Audi Q3, majoritatea fiind grupate pe volan și pe manete. Pe consola centrală sunt poziționate doar cele pentru funcția Start-Stop, selectorul modurilor de condus, butonul de avarie și sistemul de asistență pentru parcare. Volumul portbagajului se ridică la 488 litri, iar cu bancheta rabatată atinge la 1.386 de litri.

Motorul entry-level este un propulsor pe benzină de 1,5 litri și 150 de cai-putere cu tehnologie mild-hybrid, livrat doar cu tracțiune față. Există și o variantă TDI, cu capacitatea cilindrică de 2 litri și tot 150 de cai-putere, la fel, doar cu tracțiune față – deci a dispărut combinație TDI și Quattro. Cel mai puternic motor convențional este pe benzină, are 2 litri și 265 de cai-putere, fiind oferit standard cu tracțiune Quattro.

Varianta PHEV Audi Q3 SUV e-hybrid produce 272 de cai-putere, având un motor pe benzină de 1,5 litri și un motor electric de 85 de cai-putere, și este oferită doar cu tracțiune față. Bateria de aproape 20 kWh – cu o capacitate aproape dublă față de varianta anterioară – oferă o autonomie în regim pur-electric de până la 120 km (WLPT) și poate fi încărcată la o stație de mare viteză de la 10% la 80% în cel mult jumătate de oră.

Potrivit Motor1.com, prețul de pornire în Germania va începe de la aproape 45.000 de euro pentru variantele cu motoare cu combustie internă și de la aproape 50.000 de euro pentru modelul PHEV.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...