Producătorul german de mașini sport Porsche a anunțat o scădere abruptă a marjei de profit în primul trimestru al anului 2025, reducându-și previziunile financiare pentru întregul an.
Cauzele principale sunt scăderea cererii în China, tranziția lentă către vehicule electrice și tarifele impuse de Statele Unite, care au afectat grav industria auto europeană, potrivit Reuters.
Marja operațională a Porsche a scăzut de la 14,2% la 8,6% în primul trimestru.
Oficialii companiei au declarat că noile tarife din SUA, impuse începând cu aprilie, vor genera pierderi de cel puțin 100 milioane de euro doar în lunile aprilie și mai. În consecință, Porsche a ajustat în jos marja de profit estimată pentru 2025, la un interval de 6,5% – 8,5%, față de prognoza anterioară de 10% – 12%.
De asemenea, veniturile anuale sunt acum estimate la 37 – 38 miliarde de euro, în scădere față de estimarea inițială de 39 – 40 miliarde de euro.
Analiștii consultați de LSEG estimează în medie o marjă de 9,7% și venituri de 38,8 miliarde de euro.
Porsche, care nu are capacități de producție în SUA, este expus direct impactului noilor tarife. Compania a anunțat că nu va muta producția în Statele Unite, din cauza volumului redus de vânzări. În schimb, a livrat stocuri suplimentare în SUA înainte de intrarea în vigoare a tarifelor de 25%.
Pe piața din China, Porsche a înregistrat o scădere de 42% a vânzărilor în primul trimestru. Cererea pentru mașinile electrice de lux a scăzut, în timp ce producătorii locali au câștigat teren prin oferte tehnologice tot mai competitive. „Niciun producător străin nu a crezut că firmele chineze ar putea oferi ceva superior, mai ales europenilor,” a declarat Bill Russo, CEO al firmei de consultanță Automobility din Shanghai.
Pe fondul acestor probleme, acțiunile Porsche au scăzut cu 6,4% în ședința de marți, adâncind pierderea de 25% înregistrată de la începutul anului.