Producătorii auto, sceptici față de Lyten și promisiunile sale privind bateriile litiu-sulf

logo Lyten, producator baterii litiu sulf
Sursa foto: Dreamstime

Startup-ul american Lyten încearcă să readucă în prim-plan producția europeană de baterii pentru vehicule electrice, după ce compania suedeză Northvolt a intrat în faliment în martie, cu datorii de 8 miliarde de dolari. Lyten, specializată în tehnologia litiu-sulf, a anunțat pe 7 august achiziția activelor Northvolt, inclusiv fabrici și centre de cercetare, cu scopul de a crea un nou jucător major pe piața bateriilor din Europa.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Directorul general al Lyten, Dan Cook, a declarat pentru Reuters că achiziția va accelera dezvoltarea tehnologiei proprii: „Această tranzacție ne permite să reducem semnificativ timpul necesar pentru a ajunge la producție la scară mare. Ne bazăm pe un grup solid de investitori și vom continua să atragem capital substanțial.” Cook estimează că integrarea activelor Northvolt ar putea permite atingerea producției de baterii litiu-sulf pentru vehicule electrice până în 2028, în locul termenului inițial de la finalul deceniului.

Cu toate acestea, Lyten se confruntă cu scepticism din partea producătorilor auto și a investitorilor, marcați de eșecul Northvolt.

BMW, care a anulat anul trecut o comandă de 2 miliarde de euro către Northvolt din cauza problemelor de calitate, a transmis că este „interesată de apariția unui producător european de celule sustenabile de calitate înaltă”, dar a subliniat că un potențial parteneriat cu Lyten ar putea fi luat în calcul „doar pentru un proiect viitor, aflat la mare distanță în timp”.

Scania, unul dintre foștii clienți Northvolt, a precizat că este prea devreme pentru a discuta despre comenzi, iar Volvo Cars a refuzat să comenteze. Stellantis, proprietarul Jeep și acționar minoritar în Lyten, a indicat că orice contract depinde de validarea tehnologică și de capacitatea industrială.

Tehnologia litiu-sulf, promovată de Lyten, promite baterii mai ușoare, mai ieftine și cu dependență redusă de materiile prime critice din China, însă specialiștii consideră că aceste celule nu vor deveni viabile comercial pentru industria auto înainte de 2030. „Guvernele și investitorii trebuie să înțeleagă că China a investit 15-20 de ani și peste 150 de miliarde de dolari pentru a ajunge unde este astăzi. Dacă credeți că puteți scurta acest drum, înseamnă că nu înțelegeți industria bateriilor”, a avertizat Rob Anstey, directorul GDI, companie americană specializată în anoduri de siliciu.

Northvolt, considerată până recent simbolul ambițiilor europene în domeniul bateriilor, a intrat în colaps după pierderea unor comenzi majore și a sprijinului investitorilor, în pofida faptului că reușise să atragă finanțări importante, inclusiv de la Goldman Sachs. Înaintea falimentului, uzina sa din Skelleftea, Suedia, ajunsese la o producție de 30.000 de celule litiu-ion pe săptămână.

Succesul Lyten depinde acum de capacitatea de a transforma infrastructura preluată într-un avantaj competitiv și de a recâștiga încrederea producătorilor auto. „Credem că piața va fi surprinsă de ritmul cu care vom aduce tehnologia litiu-sulf în multiple domenii”, a declarat Keith Norman, director de sustenabilitate și marketing al Lyten.

Într-un context în care Europa încearcă să își reducă dependența de bateriile asiatice, pariul Lyten ar putea fi decisiv pentru viitorul industriei auto electrice pe continent – însă drumul rămâne lung și incert.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...