Mașinile electrice și, în special, cele hibride sunt tot mai căutate de cumpărătorii români pe site-urile de anunțuri. Conform unui raport al Autovit.ro, o platformă de vânzări auto second-hand, dar și noi, trimis către TechRider.ro, valoarea totală a mașinilor electrice și hibride puse la vânzare pe platformă depășește 185 de milioane de euro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Valoarea totală a mașinilor electrice și hibride listate pe Autovit.ro a crescut în vara 2025 la 185,8 milioane de euro, față de 179,6 milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut. Creșteri sunt vizibile și în numărul anunțurilor, înregistrând o evoluție de 7,6%, la 5.803 anunțuri pentru mașini EV și HEV/PHEV. Conform raportului Autovit.ro, luna iunie 2025 a înregistrat cea mai mare creștere în numărul anunțurilor (+26,8%) față de aceeași lună a anului trecut.
Toyota rămâne în topul preferințelor românilor
Topul brandurilor este dominat de Toyota, care și-a consolidat poziția de lider pe piața anunțurilor auto (1.200 de anunțuri anul acesta – 21% din total). Mercedes-Benz ocupă locul 2 (801 anunțuri anul acesta – 14% din total), iar BMW completează topul, înregistrând în același timp cea mai mare creștere procentuală dintre mărcile de top (+27,9%, la 711 anunțuri). Important de menționat este că mărcile Lexus și Tesla nu mai figurează în clasamentul din 2025.
Top 10 mărci în preferințele românilor arată astfel:
Brand de autoturism | Cotă de piață |
Toyota | 21% |
Mercedes-Benz | 14% |
BMW | 12% |
Hyundai | 6% |
Volvo | 5% |
Ford | 4% |
Audi | 4% |
Volkswagen | 4% |
Renault | 3% |
Kia | 3% |
Toyota rămâne regină și din perspectiva vizualizărilor, brandul înregistrând peste 732.000 de vizite pe anunțurile cu astfel de modele. Cu toate acestea, vizualizările totale au scăzut cu 37,5%, această tendință indicând o piață mai matură, în care românii sunt mai selectivi în căutările lor.
Toyota Corolla, vedetă incontestabilă în anunțuri
Topul modelelor arată o schimbare semnificativă: Toyota Corolla trece de pe locul secund pe primul loc în 2025, cu 329 de anunțuri, față de 218 anul trecut. Creșterea de 51% marchează cea mai bună performanță dintre toate modelele analizate. C-HR rămâne stabil, cu 298 de anunțuri, iar RAV4 crește de la 183 la 245 (+34%). Intrarea Mercedes-Benz GLC în top, cu 158 de anunțuri, arată o diversificare a pieței pe zona premium. BMW Seria 5 crește de asemenea, dar într-un ritm mai moderat (+10,7%).
Conform analizei Autovit.ro, SUV-urile rămân în continuare în preferințele românilor, această categorie reprezentând 56% din totalul anunțurilor în vara acestui an. În plus, ele însumează peste 55% din totalul vizitelor. Creșterea confirmă apetitul românilor pentru mașini mai mari, versatile și adaptate drumurilor din țară. Modelele sedan ocupă a doua poziție (1.182 anunțuri), în timp ce mașinile compacte completează podiumul, cu (448 de anunțuri).
„Observăm nu doar o creștere cantitativă a ofertei – cu peste 5.800 de anunțuri publicate – ci și o dezvoltare calitativă remarcabilă, cu diversificarea mărcilor prezente și apariția unor modele noi pe segmente diferite de preț. În paralel, comportamentul consumatorilor reflectă o abordare mult mai informată și calculată: aceștia analizează cu atenție raportul preț-performanță, autonomia reală și compatibilitatea cu infrastructura de încărcare disponibilă. (…) România se apropie de standardele europene în adoptarea mobilității electrice”, a declarat Sorin Bălan, Senior Head of Commercial Operations al Autovit.ro.
Categoriile de preț preferate de români
Un alt fenomen este reprezentat de creșterea numărului de anunțuri pentru mașini recent fabricate. În vara acestui an au fost listate 553 de vehicule produse în 2025 și 537 din 2024, care împreună au atras puțin peste 690.000 de vizite. Astfel, se conturează o piață cu interes ridicat atât pentru modele foarte noi, cât și pentru cele cu 3-4 ani vechime, considerate optimizate din punct de vedere raport preț-calitate.
Zona de preț | Procentajul tranzacțiilor efectuate |
5.000 – 10.000 € | 4% |
10.000 – 25.000 € | 45% |
25.000 – 40.000 € | 34% |
mai mult de 40.000 € | 17% |
Analizând tipurile de motorizare, se observă o schimbare semnificativă în preferințele consumatorilor. Vehiculele hibride plug-in au devenit categoria principală în 2025 cu 2.619 anunțuri, crescând considerabil cu 25%, față de 2.093 anunțuri în 2024. Mașinile hibride tradiționale se situează pe locul doi cu 2.273 anunțuri. Vehiculele 100% electrice rămân pe ultima poziție, cu 911 anunțuri în 2025, în scădere față de 1.099 anunțuri în 2024.
