Raport Transport & Environment: Majoritatea constructorilor auto europeni își ating țintele de emisii, cu excepția Mercedes-Benz / Motivul pentru care producătorul german rămâne în urmă

Noua grilă a noului SUV Mercedes-Benz GLC
Sursa foto: Mercedes-Benz

Toți marii constructori auto europeni, cu excepția Mercedes-Benz, se află pe drumul cel bun pentru a respecta obiectivele Uniunii Europene privind reducerea emisiilor de dioxid de carbon în perioada 2025–2027. Concluzia apare într-un raport publicat de organizația Transport & Environment (T&E), care analizează vânzările de vehicule electrice și perspectivele industriei, transmite Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit studiului, rezultatele din prima jumătate a anului 2025 arătau că doar Volvo Cars, deținută de grupul chinez Geely, și BMW erau pe cale să își atingă obiectivele. În schimb, Stellantis, Renault, Volkswagen și Mercedes erau în întârziere. Îmbunătățirea este explicată prin creșterea ofertei de modele electrice mai accesibile, datorată scăderii prețurilor bateriilor și extinderii infrastructurii de încărcare.

Raportul estimează că vânzările de vehicule electrice pe baterii vor reprezenta peste 30% din piața auto a Uniunii Europene în 2027, în creștere față de nivelul de 18% înregistrat în prezent. „Europa se confruntă acum cu o alegere decisivă: fie să conducă cursa globală a vehiculelor electrice și să intre cu încredere în era electrică, fie să riște să rămână blocată în epoca combustibililor fosili”, avertizează organizația.

Transport & Environment subliniază că actualele obiective funcționează și atrag investiții semnificative în mobilitatea electrică. Totodată, grupul atrage atenția că o eventuală relaxare a viitoarelor ținte pentru 2030 și 2035 ar periclita aceste investiții și ar oferi Chinei un avantaj suplimentar în industria vehiculelor electrice.

Constructorii auto europeni susțin însă că obiectivele de reducere a emisiilor, inclusiv eliminarea completă a emisiilor de CO2 până în 2035, nu mai sunt realiste. Ei urmează să discute pe 12 septembrie cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, despre viitorul sectorului auto și direcțiile de reglementare.

În martie, Comisia Europeană a decis să ofere producătorilor un termen mai lung pentru conformare: trei ani, în loc de unul singur, pentru atingerea obiectivelor de emisii la noile autoturisme și furgonete.

Raportul T&E notează că Mercedes-Benz va continua să fie în urma rivalilor europeni, compania orientându-se către modele cu motoare cu ardere internă, considerate mai profitabile. Această strategie crește dificultatea respectării obiectivelor de mediu.

Nerespectarea țintelor de emisii ar atrage amenzi considerabile, estimate anterior la miliarde de euro dacă anul 2025 ar fi rămas ca termen limită. În noul cadru, respectarea obiectivelor se va calcula pe baza mediei emisiilor din intervalul 2025–2027.

Pentru a evita sancțiunile, Mercedes este așteptată să recurgă la mecanismul de „pooling”, combinând emisiile sale cu cele ale Volvo Cars și Polestar, în schimbul unor plăți către aceste companii. Volvo, deținută majoritar de grupul chinez Geely, are un rol esențial în acest parteneriat.

Raportul publicat luni întărește ideea că industria auto europeană se află într-un punct de cotitură. Creșterea vânzărilor de vehicule electrice confirmă eficiența politicilor actuale, dar totodată scoate în evidență diferențele dintre constructori și dificultățile întâmpinate de unii producători în adaptarea la noile cerințe.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...