Škoda va prezenta „Vision O”, conceptul pentru viitorul model Octavia electric / Platforma va fi împărtășită cu VW ID Golf

Silueta conceptului Škoda, Vision O
Sursa foto: Škoda

Producătorul auto ceh Škoda va prezenta conceptul pentru viitoarea generație de Octavia, conform Autocar. Numit Vision O, mașina ar trebui să fie lansată la finalul deceniului, întrucât actuala generație de Octavia a fost lansată acum cinci ani. Noua Octavia va fi construită pe platforma SSP EV a grupului Volkswagen.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Škoda va adopta noul limbaj de design Modern Solid

Prima imagine oficială prezentă o siluetă care rămâne fidelă formei generale a modelului actual, dar cu elemente de iluminare noi și distincte și contururi mai ascuțite, în conformitate cu noul limbaj de design „Modern Solid” al Škoda. Producătorul ceh afirmă, de asemenea, că parbrizul „puternic înclinat” și „linia ușor înclinată a acoperișului” sunt „elementele de design care au caracterizat cele mai de succes modele break ale Skoda”.

Modelele Superb și Octavia Combi se numără printre cele mai bine vândute modele Škoda la nivel global, cel din urmă fiind cel mai bine vândut model în anumite piețe. Mulți jurnaliști auto recomandă mai degrabă Octavia decât un VW Golf, mașina pe care este bazat celebrul model ceh, pentru că clienții primesc mai mult spațiu pentru bani mai puțini, fără a se face rabat de la calitatea interioară sau alte dotări.

Designerul de exterior Jounggeen Kim a creat silueta modelului Vision O și a declarat că sarcina sa a fost „să aplice limbajul Modern Solid unui break”. El a proiectat conceptul ca fiind o propunere „all-in-one” și a mai declarat că Octavia „este construită pentru a face totul”. „Consider Skoda un brand orientat către familie: practic, fiabil și de încredere”, a mai spus acesta.

Conceptul va fi lansat la în toamnă, în Germania

Anunțând conceptul de mașină la începutul acestui an, CEO-ul Klaus Zellmer a declarat că în septembrie, la München, va exista un concept „care va oferi o indicație despre ceea ce va fi noul limbaj de design pentru Octavia și ce va putea oferi tehnologia din acea mașină.”

Inițial, Škoda intenționa să lanseze o versiune electrică a modelului Octavia, bazată pe arhitectura electrică MEB actuală a Grupului Volkswagen. Cu toate acestea, Zellmer a declarat că aceasta va fi susținută de arhitectura SSP, care se află în curs de dezvoltare, deoarece va oferi „performanțe mai bune și va fi mai eficientă din punct de vedere al costurilor”.

Versiunea de serie a modelului electric Octavia break este programată pentru lansare la sfârșitul deceniului, în același timp cu modelul Volkswagen ID Golf, care va fi la rândul său bazat pe platforma SSP. Se așteaptă ca noua Octavia să conducă următoarea generație de modele electrice Škoda și să marcheze punctul în care gamele sale cu motor cu ardere internă și complet electrice încep să conveargă.

Mai multe modele electrice Škoda sunt în pregătire

Înainte de Octavia electrică, sunt așteptate încă două vehicule electrice Škoda. Epiq, un model înrudit cu Volkswagen ID 2 și Cupra Raval, va fi lansat anul viitor ca mașină electrică entry-level a Skoda. Din 2026, brand-ul va produce și conceptul anterior Vision 7S, ca echivalent electric al SUV-ului Kodiaq. Acesta va fi probabil cel mai scump model Škoda de până acum, dar Zellmer a declarat că va păstra principiile sale de bază, de „funcționalitate a design-ului și raportul calitate-preț”.

Până în prezent, vehiculele electrice Skoda au existat ca o gamă paralelă, al căror nume începea cu litera E (cum ar fi Enyaq sau Elroq, ambele fiind SUV-uri electrice). Acest lucru sugerează că modelul Octavia break cu motor hibrid va continua să fie vândut, pe măsură ce Škoda introduce treptat vehicule electrice cu baterii în gama sa de modele mai cunoscute.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...