Stellantis raportează pierderi de 2,3 miliarde de euro în primul semestru din 2025, afectată de tarife și restructurări

stellantis
Sursa foto: Stellantis

Grupul Stellantis a raportat o pierdere preliminară de 2,3 miliarde de euro (aproximativ 2,7 miliarde de dolari) în prima jumătate a anului 2025, potrivit datelor publicate luni. Rezultatul vine pe fondul unui cumul de factori negativi, printre care se numără restructurările interne, tarifele impuse de SUA asupra vehiculelor și pieselor auto, precum și o cerere slabă în piețele cheie, transmite Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Compania a înregistrat cheltuieli înainte de taxe de 3,3 miliarde de euro în perioada ianuarie-iunie, cauzate de anularea unor proiecte – inclusiv un program de propulsie cu hidrogen – de alocările financiare pentru posibile amenzi legate de reglementările privind emisiile din SUA și de investițiile sporite în modele hibride în Europa și vehicule pe benzină de mari dimensiuni pentru piața americană.

Stellantis estimează că noile tarife impuse de administrația Trump au generat costuri suplimentare de 300 de milioane de euro în primele șase luni ale anului. Grupul, care deține branduri precum Fiat, Peugeot, Chrysler și Jeep, a fost nevoit să reducă importurile și să ajusteze producția pentru a limita impactul asupra profitabilității. În 2024, peste 40% dintre vehiculele vândute de Stellantis în Statele Unite au fost importate, majoritatea din Mexic și Canada.

Vânzările din America de Nord au scăzut cu 25% în al doilea trimestru față de aceeași perioadă din 2024. Sub conducerea fostului CEO Carlos Tavares, compania a fost criticată pentru strategia de prețuri necompetitivă și pentru lipsa actualizărilor la modelele populare, ceea ce a dus la stocuri mari de vehicule nevândute.

Antonio Filosa, noul director general al Stellantis numit în luna mai, a declarat că „2025 va fi un an al îmbunătățirii graduale și sustenabile”, în ciuda unui început dificil, marcat de „creșterea presiunilor externe”. Într-o scrisoare adresată angajaților și consultată de Reuters, Filosa a subliniat că „au fost totuși șase luni de progres real față de semestrul doi al anului trecut”.

Veniturile Stellantis în primul semestru au totalizat 74,3 miliarde de euro, în scădere față de cele 85 de miliarde de euro raportate în perioada similară din 2024, dar în creștere față de al doilea semestru al aceluiași an, când s-au ridicat la 71,8 miliarde de euro. Grupul a raportat un consum de numerar de 2,3 miliarde de euro în perioada analizată.

În Europa, compania se confruntă cu o cerere slabă, în special în segmentul vehiculelor utilitare. Recent, Stellantis a lansat o versiune hibridă a modelului Fiat 500, cu un preț de 17.000 de euro, în speranța de a stimula producția din Italia.

Acțiunile Stellantis listate la Bursa din Milano au scăzut cu până la 3,9% în prima parte a zilei de luni, înainte de a recupera parțial pierderile, fiind în scădere cu 0,8% la ora 11:35 GMT. De la începutul anului, titlurile companiei au pierdut 37% din valoare.

Stellantis a anunțat că publicarea acestor rezultate preliminare neauditate are ca scop alinierea estimărilor analiștilor cu performanța reală a companiei, în condițiile în care prognozele oficiale pentru anul 2025 au fost suspendate în luna aprilie, din cauza incertitudinilor legate de tarife. Rezultatele financiare finale vor fi publicate pe 29 iulie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...