Stellantis intenționează să comercializeze în India, până la finalul anului 2025, vehicule electrice produse în colaborare cu Leapmotor, partenerul său din China.
Informația a fost confirmată de Tianshu Xin, directorul operațiunilor Stellantis în China și CEO al Leapmotor International, în cadrul salonului auto de la Shanghai.
„Accelerăm intrarea pe piața din India”, a declarat Xin pentru Reuters. El a subliniat potențialul ridicat al pieței auto din India, însă nu a precizat ce modele vor fi disponibile și nici dacă acestea vor fi produse local sau importate din China.
Leapmotor International, prezent și pe piața din România, este un joint venture în care Stellantis deține 51%, creat în urma achiziționării a 21% din acțiunile Leapmotor pentru 1,6 miliarde de dolari în 2023.
Stellantis ia în calcul folosirea fabricilor proprii din Europa și Indonezia pentru asamblarea vehiculelor Leapmotor, dar această strategie este considerată „fragilă” din cauza posibilelor modificări ale taxelor vamale, a spus Xin.
La rândul său, fondatorul și CEO-ul Leapmotor, Zhu Jiangming, a declarat că India reprezintă o piață importantă, dar dificilă din punct de vedere al profitabilității: „Fie că vorbim de smartphone-uri sau tablete, este foarte dificil să faci profit în India și se așteaptă ca situația să fie similară și pentru piața auto.”
Stellantis deține deja mai multe fabrici în India, inclusiv una în Tamil Nadu, unde produce vehicule electrice sub marca Citroën.