La aproape un deceniu după lansarea revoluţionarului Model 3, urmat de Model Y, Tesla pare să fi intrat într-o perioadă de stagnare în privinţa gamei sale auto. În timp ce rivalii chinezi lansează noi modele la fiecare doi ani, compania condusă de Elon Musk nu are în prezent niciun automobil complet nou în dezvoltare pentru şoferii umani, mizând în schimb pe tehnologia de conducere autonomă şi pe roboţi umanoizi, relatează Reuters, transmite News.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Modelul Cybertruck, singura noutate majoră din ultimii ani, s-a dovedit un eşec comercial, iar proiectul pentru un vehicul electric de 25.000 de dolari a fost abandonat. În locul acestuia, Tesla a introdus versiuni simplificate ale modelelor 3 şi Y, cu preţuri de 37.000 şi 40.000 de dolari, fără planuri anunţate pentru modele complet noi.
Compania nu a realizat o redesenare completă a niciunui model în aproape două decenii, o strategie riscantă într-o industrie în care reîmprospătarea constantă a ofertei este esenţială. În timp ce producători precum BYD lansează zeci de modele noi în ritm accelerat, Tesla continuă să trateze maşinile sale precum telefoanele iPhone, adăugând doar îmbunătăţiri prin actualizări software.
Unii analişti consideră că abordarea minimalistă a Tesla, un produs cu marjă ridicată, fără lux inutil, dar cu tehnologie avansată, poate funcţiona.
Alţii avertizează însă că loialitatea clienţilor scade, iar vânzările se diminuează odată cu îmbătrânirea modelelor.
Potrivit S&P Global Mobility, vânzările Tesla au scăzut cu 6% în primele nouă luni ale anului, iar profitul net s-a redus cu 37% în trimestrul al treilea, pe fondul tarifelor impuse de administraţia Trump şi al creşterii costurilor de cercetare.
În timp ce producătorii tradiţionali investesc masiv în noi designuri şi tehnologii, Tesla îşi concentrează resursele pe dezvoltarea robotaxiurilor şi a roboţilor umanoizi, sperând să transforme compania dintr-un constructor auto într-un lider al inteligenţei artificiale.
”Tesla nu poate ignora la nesfârşit legea gravitaţiei din industria auto, vânzările scad pe măsură ce modelele îmbătrânesc”, a declarat analistul Tom Libby.
Cu o gamă redusă şi modele tot mai vechi, avertizează analiştii, Tesla riscă să plătească preţul pentru absenţa inovaţiei în piaţa auto care a consacrat-o.