Un Trabant concurează cu trăsurile în topul distracțiilor la Sovata

Trabant, distracție la Sovata
Trabant, distracție la Sovata

Bătrânele, dar faimoasele, autoturisme Trabant au devenit un obiectiv turistic la Sovata. Un întreprinzător local a avut ideea de a organiza tururi ale stațiunii cu mașini din această gamă. În scurt timp, plimbările cu aceste mașini au devenit la fel de solicitate ca cele cu trăsurile de epocă.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Autoturismele marca Trabant au reprezentat, ani de-a rândul, visul unui mare număr de români. Erau autoturisme la care puteau ajunge, în anii comunismului, cei mai mulți dintre ei. Acum, în Sovata, Trabantul a devenit o atracție pentru turiști.

Un întreprinzător local a repus în circulație două autoturisme Trabant și le-a pus la dispoziția turiștilor. Contra sumei de 50 de lei, cei care își doresc pot retrăi senzaâiile oferite de călătoria cu aceste mașini, într-un tur al stațiunii Sovata.

Călătoria începe de la Lacul Ursu și constă într-o plimbare prin zona turistică a orașului. Zgomotul inconfundabil al motorului îi face pe cei care au condus vreodată o astfel de mașină să își aducă aminte de vremurile tinereții lor.

Pentru cei care aleg să se așeze pe locurile din spate, chiar și îmbarcarea reprezintă o piatră de încercare. Trabantul nu are decât două uși. Accesul pe bancheta din spate se face print spațiul îngust creat după rabaterea scaunelor din față…

Trabant – o imagine emblematică a regimului comunist

Autoturismele marca Trabant au constituit o imagine emblematică a regimurilor comuniste. Construite în Germania Democrată, la vremea lor au însemnat o mică revoluție în domeniu.

Pe de-o parte erau subiectul a numeroase glume răutăcioase. Pe de cealaltă parte, însă, erau dorite de milioane de oameni.

Una dintre marile noutăți pe care Trabant le-a adus în lumea constructorilor de automobile era materialul din care a fost construit. Caroseria sa era realizată din duroplast, un material care avea la bază deșeuri textile impregnate cu rășină sintetică. Doar câteva elemente de rezistență erau făcute din metal. În acest fel erau eliminate problemele cauzate de coroziune, se realiza o importantă economie de oțel (pe atunci deficitar în Germania), iar prețul de producție era considerabil scăzut.

Trabant era echipat cu un motor cu doi cilindri, în doi timpi. Pentru ungere, combustibilul (benzină) trebuia amestecat cu ulei.

O istorie de peste 30 de ani

Primul model a fost produs pe 7 noiembrie 1957, în orașul Zwickau, Germania de Est.

Trabant P50, era echipat cu un motor pe două cilindri, de 500 cm³, care producea 18 cai putere.

În 1962, a fost lansat modelul Trabant P60, cu un motor îmbunătățit de 23 de cai putere. Totuși, adevăratul succes a venit odată cu modelul Trabant 601, lansat în 1964, care avea să rămână în producție timp de 27 de ani.

Trabant 601 a devenit imaginea emblematică a brandului. Deși designul său era simplu, iar motorul său de 26 de cai putere nu era impresionant, mașina era apreciată pentru robustitatea și fiabilitatea sa. În ciuda criticilor frecvente cu privire la lipsa de inovație și confort, Trabantul era o soluție accesibilă pentru majoritatea familiilor est-germane.

Într-o lume în care accesul la bunuri era restricționat, Trabantul reprezenta o șansă reală pentru cetățeni de a deține o mașină. Cererea pentru Trabant era atât de mare încât timpul de așteptare pentru o mașină nouă putea ajunge până la 10 ani. În ciuda acestui fapt, oamenii erau dispuși să aștepte, deoarece alternativele erau limitate.

Costurile reduse de întreținere și consumul mic de combustibil făceau din Trabant o alegere practică. Mai mult decât atât, simplitatea sa mecanică însemna că reparațiile puteau fi realizate adesea acasă, fără ajutorul unui mecanic.

Odată cu căderea Zidului Berlinului în 1989 și reunificarea Germaniei, Trabantul și-a pierdut rapid relevanța. Noile realități economice și accesul la mașinile din Occident au dus la un declin abrupt al cererii pentru Trabant. Producția a încetat în 1991, după ce aproximativ 3,7 milioane de unități fuseseră produse.

Astăzi, Trabantul a devenit o mașină râvnită de mulți colecționari și, cum am arătat, un bun mijloc de a amuza turiștii.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...