Vânzările Tesla scad puternic în Germania și Marea Britanie, pe fondul controversei politice din jurul lui Elon Musk

Logo-ul Tesla alături de silueta miliardarului american Elon Musk
Sursa foto: Peter Kováč / Alamy / Profimedia

Vânzările Tesla au înregistrat un declin semnificativ în luna iulie pe cele mai mari două piețe auto din Europa – Germania și Marea Britanie – în contextul în care compania se confruntă cu o reacție negativă provocată de opiniile politice ale CEO-ului Elon Musk, dificultăți de reglementare și o concurență în creștere, în special din partea producătorilor chinezi, potrivit Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Potrivit datelor publicate de agenția germană de transport rutier KBA, Tesla a vândut 1.110 autoturisme în Germania în luna iulie, în scădere cu 55,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivelul primelor șapte luni din 2025, declinul este și mai accentuat: minus 57,8%, cu un total de doar 10.000 de unități vândute.

Scăderi similare s-au înregistrat și în Marea Britanie, unde înmatriculările Tesla au scăzut cu aproape 60% în iulie, până la 987 de unități. În ansamblu, în zece piețe europene importante care însumează peste 80% din vânzările Tesla în Uniunea Europeană, Regatul Unit și Asociația Europeană a Liberului Schimb, compania a raportat o scădere de 45% față de iulie 2024.

Declinul survine în ciuda unui facelift recent aplicat modelului de bază, Model Y, care nu a reușit să reanimeze vânzările. Un raport Reuters citat luni a arătat că entuziasmul consumatorilor europeni față de marca Tesla a scăzut semnificativ după ce Elon Musk și-a exprimat public sprijinul pentru fostul președinte american Donald Trump, în contextul campaniei electorale din SUA.

„Faptul că piețele ignoră aceste cifre slabe de vânzări sugerează că succesul companiei depinde de capacitatea de a lansa vehicule autonome funcționale”, a declarat Ben Nelmes, fondatorul firmei de analiză New AutoMotive. Începând cu 2023, Musk a schimbat strategia Tesla, prioritizând dezvoltarea tehnologiilor de conducere autonomă în detrimentul lansării de modele accesibile pentru publicul larg.

În contrast cu performanța slabă a Tesla, vânzările de vehicule electrice au crescut per ansamblu în Germania cu 58% în iulie, ajungând la 48.614 unități. În Marea Britanie, piața auto a scăzut ușor, cu 5% față de anul trecut, însă vânzările de vehicule electrice pe baterii (BEV) au crescut cu 9,1% în aceeași lună.

Unul dintre câștigătorii acestei evoluții este producătorul chinez BYD, care a înregistrat o creștere de aproape cinci ori a vânzărilor în Germania, cu 1.126 de unități vândute în iulie, și de peste cinci ori de la începutul anului, totalizând 7.449 unități. În Marea Britanie, BYD a raportat o creștere de peste 300%, cu 3.184 de autoturisme vândute în aceeași perioadă.

Conform estimărilor actualizate ale Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) din Marea Britanie, vehiculele electrice pe baterii vor reprezenta 23,8% din înmatriculările de mașini noi în 2025, ușor peste proiecția anterioară de 23,5%. Totuși, incertitudinile legate de noul program guvernamental de subvenții pentru vehicule electrice temperează momentan deciziile de achiziție ale consumatorilor.

„Scăderea din iulie arată din nou cât de sensibilă este piața auto la factori externi și cât de mare este nevoia de certitudine pentru consumatori”, a declarat Mike Hawes, directorul executiv al SMMT.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...