Vehiculele hibride plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină, indică un nou studiu

Vehiculele hibride plug-in poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină, potrivit unui studiu
Photo by Rathaphon Nanthapreecha on Pexels

Vehiculele hibride plug-in (PHEV- Plug-in hybrid electric vehicle) poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină, potrivit unui nou raport.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Spre deosebire de mașinile complet electrice, hibridele funcționează atât cu baterii electrice, cât și cu motoare cu ardere internă și au fost comercializate de producătorii de automobile ca o modalitate de a parcurge distanțe mai lungi, reducând în același timp emisiile.

Cu toate acestea, analiza a 800.000 de mașini europene între 2021 și 2023 a arătat că hibrizii plug-in emit de aproape cinci ori mai multă poluare „în condiții reale” decât au arătat testele de laborator, scrie The Guardian.

Grupul non-profit Transport and Environment a descoperit că PHEV-urile emit cu doar 19% mai puțin CO2 decât mașinile pe benzină și diesel, dar testele de laborator sugeraseră anterior că acestea poluează cu 75% mai puțin.

Datele au fost colectate de la contoarele de consum de combustibil de la bord, care au arătat că emisiile reale de dioxid de carbon erau de 4,9 ori mai mari decât cele din testele de laborator standardizate, crescând de la 3,5 ori mai mari în 2021.

Sofía Navas Gohlke, cercetătoare la Transport and Environment și coautoare a raportului, a declarat pentru The Guardian că „emisiile reale sunt în creștere, în timp ce emisiile oficiale sunt în scădere. Aceasta este diferența care se agravează și reprezintă o problemă reală. Drept urmare, PHEV poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină.”

Cercetătorii au atribuit cea mai mare parte a decalajului supraestimării „factorului de utilitate” – raportul dintre kilometrii parcurși în modul electric și kilometrii parcurși în total – constatând că 27 % din conducere s-a făcut în modul electric, deși estimările oficiale presupuneau 84 %. Comisia Europeană a anunțat două corecții ale raportului factorului de utilitate care vor reduce decalajul, dar nu îl vor elimina complet, potrivit analizei.

Chiar și atunci când mașinile erau conduse doar în modul electric, cercetătorii au constatat că motoarele electrice nu erau suficient de puternice pentru a funcționa singure. Asta însemna că motorul lor trebuia să ardă combustibili fosili pentru aproape o treime din distanța parcursă în modul electric.

Emisiile hibride sunt, de asemenea, în creștere din cauza tendinței către autonomii electrice mai mari. Bateriile mai mari fac vehiculele mai grele și, prin urmare, consumă mai mult combustibil în modul motor.

Aceste vehicule mai grele consumă, de asemenea, mai multă energie decât mașinile mai mici atunci când sunt conduse pe baterie. Datele arată că hibrizii plug-in cu o autonomie electrică de peste 75 km emit, de fapt, mai mult CO2 în medie decât cei cu o autonomie între 45 și 75 km.

Industria auto europeană dorește să i se permită să vândă vehicule hibride după termenul limită al UE din 2035 pentru mașinile cu emisii zero. Mașinile hibride au fost readuse în dezbaterea politică, deoarece producătorii de automobile au presat UE să slăbească obiectivele privind CO2. Interzicerea mașinilor noi cu motor cu ardere internă în 2035 a făcut obiectul unui lobby intens din partea industriei auto și al opoziției statelor membre cu industrii auto mari.

Lucien Mathieu, directorul departamentului de automobile al Transport and Environment, a declarat: „Slăbirea normelor pentru hibrizii plug-in este ca și cum s-ar face o gaură în carena legislației europene privind emisiile de CO2 ale autovehiculelor. În loc să orienteze piața către autovehicule cu emisii zero la prețuri accesibile, producătorii de autovehicule o vor inunda cu PHEV-uri scumpe și poluante. Acest lucru riscă să submineze certitudinea investițiilor în vehicule electrice de care piața are nevoie disperată.”

Cercetătorii au calculat că subestimarea emisiilor PHEV a permis celor patru mari grupuri de producători auto să evite amenzi de peste 5 miliarde de euro între 2021 și 2023, facilitând în mod artificial respectarea obiectivelor UE privind media emisiilor de CO2 ale parcului auto.

Raportul a constatat, de asemenea, că PHEV-urile costă șoferii cu 500 de euro mai mult pe an decât se pretinde pentru combustibil și încărcare, din cauza consumului ascuns de combustibil atât în modul electric, cât și în modul motor.

Hibridele plug-in sunt mai scumpe de condus, dar sunt și mai scumpe de cumpărat decât alternativele ecologice. Prețul mediu de vânzare al PHEV-urilor în Germania, Franța și Marea Britanie în 2025 este de 55.700 de euro, potrivit Bloomberg Intelligence. Acest preț este cu 15.200 de euro mai mare decât prețul mediu al unei mașini electrice cu baterie.

„Afirmațiile îndrăznețe pe care producătorii le fac despre vehiculele lor hibride plug-in sunt clar departe de realitate”, a declarat Colin Walker, analist în domeniul transporturilor la Energy and Climate Intelligence Unit.

„Consumatorii sunt induși în eroare să creadă că, achiziționând un PHEV, contribuie la protejarea mediului și economisesc bani”, a spus el. „În realitate, PHEV-urile sunt puțin mai bune decât mașinile obișnuite pe benzină și motorină în ceea ce privește consumul de combustibil, emisiile de CO2 și costurile de exploatare.”

Total
0
Shares
1 comentariu
  1. Minciuni maxime ! De exemplu, eu detin phev care are doua tone si merg prin oras numai in modul electric iar motorul electric, cu cei 112 kw (152 cp) o propulseaza cu un demaraj incredibil. Care o fi scopul acestor articole mincinoase ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...