Xiaomi le cere clienților din China să achite integral vehiculul cu luni înainte de livrare

Sedan electric SU7, produs de Xiaomi
Sursa foto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Mai mulți clienți ai diviziei auto Xiaomi au reclamat pe rețelele sociale că li se cere să achite integral valoarea vehiculului cu săptămâni sau chiar luni înainte de livrare, contrar promisiunilor anterioare ale companiei, care afirmau că plata finală se face doar după inspecția mașinii.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Conform publicațiilor chineze Sina Tech și Auto Sohu, citate de CarNewsChina, reprezentanții de vânzări Xiaomi au informat clienții care au plătit deja avansul că producția vehiculelor comandate va fi „suspendată”, iar programările de livrare nu mai sunt valabile dacă nu achită restul sumei în termen de 30 de zile. Unii clienți susțin că au fost înștiințați că vehiculele lor vor fi livrate abia peste 5-6 luni, dar au primit deja notificări de plată care avertizează că neplata va duce la anularea comenzii și pierderea avansului de 5.000 de yuani (aproximativ 700 USD).

Contactați de Sina Tech, oficialii Xiaomi au refuzat să comenteze acuzațiile.

Controversa pornește de la clauzele contractului de achiziție, care obligă clienții să achite soldul în termen de șapte zile de la primirea notificării de plată. Contractul îi oferă Xiaomi dreptul de a solicita plata în orice moment, în funcție de „planificarea producției sau situația vânzărilor”, iar neplata este considerată „încălcare fundamentală a contractului”, ceea ce permite anularea comenzii și reținerea avansului.

Clienții susțin că această clauză este obligatorie pentru finalizarea comenzii, ridicând semne de întrebare privind corectitudinea contractuală.

Politica actuală pare să contrazică declarațiile anterioare ale companiei publicate pe contul oficial Xiaomi de WeChat, unde se preciza că plata finală poate fi făcută după inspecția vehiculului.

Auto Sohu menționează că majoritatea producătorilor de vehicule electrice, precum Tesla și Nio, permit clienților să inspecteze mașina înainte de a plăti soldul, în timp ce producători tradiționali precum BYD și Geely folosesc modelul clasic cu avans și plată integrală la livrare.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...