Comisia Europeană a actualizat marți lista UE a companiilor aeriene sigure, precum și pe cea a companiilor aeriene care fac obiectul unei interdicții sau al unor restricții de exploatare pe teritoriul Uniunii Europene, deoarece nu îndeplinesc standardele internaționale de siguranță. În urma actualizării, toți transportatorii aerieni certificați în Surinam și Tanzania au fost incluși pe listă și nu mai pot opera în UE, informează un comunicat al Executivului comunitar, transmis de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Un număr total de 169 de companii aeriene sunt interzise în spațiul aerian al UE: 142 de companii aeriene certificate în 17 state, din cauza supravegherii necorespunzătoare a siguranței de către autoritățile aeronautice din aceste state; 22 de companii aeriene certificate în Rusia, precum și 5 companii aeriene individuale din alte state, pe baza unor deficiențe grave de siguranță identificate: Air Zimbabwe (Zimbabwe), Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Iran), Fly Baghdad (Irak) și Iraqi Airways (Irak). Alte două companii aeriene fac obiectul unor restricții operaționale și pot zbura către UE numai cu anumite tipuri de aeronave: Iran Air (Iran) și Air Koryo (Republica Populară Democrată Coreeană).
Deficiențe de siguranță identificate
„În urma unei evaluări tehnice detaliate, Comisia Europeană a adăugat pe lista UE transportatorii aerieni certificați în Surinam și Tanzania din cauza unor deficiențe grave în supravegherea aviației la nivel național. Îndemnăm ambele țări să abordeze aceste probleme cu promptitudine”, a declarat comisarul pentru transport sustenabil și turism, Apostolos Tzitzikostas, citat în comunicat.
Potrivit comunicatului, asigurarea celui mai înalt nivel de siguranță aeriană pentru europeni și pentru toți ceilalți pasageri care călătoresc se află în centrul politicii Comisiei în domeniul siguranței aviației.
„Prezenta decizie se bazează pe probleme grave de siguranță identificate în cursul evaluărilor efectuate de experții Uniunii Europene în domeniul siguranței aviației. Acestea au arătat că autoritățile aeronautice civile din aceste țări nu sunt în măsură să asigure respectarea standardelor internaționale de siguranță pentru transportatorii aerieni. Pentru Surinam și Tanzania, deficiențele identificate în materie de siguranță acoperă atât domeniile operaționale, cât și pe cele de reglementare. Printre acestea se numără deficitul de personal calificat, procesele ineficiente de supraveghere a operațiunilor de zbor și a navigabilității, precum și nerespectarea standardelor internaționale de siguranță de către autoritățile aeronautice civile și transportatorii aerieni certificați din ambele țări”, se arată în comunicat.
Actualizarea listei UE pentru siguranța aeriană se bazează pe avizul unanim al experților în siguranța aviației din statele membre, care s-au reunit la Bruxelles în perioada 13-15 mai 2025 sub auspiciile Comitetului pentru siguranța aeriană al UE. Acest comitet este prezidat de Comisia Europeană, cu sprijinul Agenției Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (AESA). Comisia pentru transport a Parlamentului European sprijină, de asemenea, actualizarea. Deciziile din cadrul Listei UE pentru siguranța aeriană se bazează pe standardele internaționale de siguranță, în special pe standardele decretate de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI).