Lansarea programului Rabla, suspendată: Avea buget cu 50% mai mare decât cel din 2024 și tichet majorat pentru mașinile electrice / România are una dintre cele mai bătrâne flote de automobile din UE

un cuplu langa o masina noua cu funda pe ea
Sursa foto: Freepik

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat suspendarea lansării sesiunii Rabla pentru persoane fizice, până la formarea unui nou guvern.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Bugetul Programului Rabla pentru acest an a fost stabilit la 1,43 miliarde de lei, fiind cu aproape 50% mai mare decât cel din 2024, potrivit ministrului Mediului, Mircea Fechet. De asemenea, valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice a fost majorată la 7.500 de euro, față de 5.000 de euro. Programul urma să înceapă în data de 19 iunie.

„Speranța mea este că Programul Rabla nu se va opri. Spun asta gândindu-mă la tradiția de 20 de ani a acestui program, care și-a dovedit utilitatea. Fără îndoială, e un program eficient. Spun asta gândindu-mă la un jalon din PNRR, pe care trebuie să-l îndeplinim și care se referă la un sfert de milion de rable scoase de pe străzile României până în anul 2026. Spun asta gândindu-mă la cei doi mari producători de autoturisme din România, care și-au dimensionat business-ul și cu luarea în considerare a Programului Rabla”, a declarat recent Mircea Fechet.

Detalii despre Programul Rabla

Conform Ghidului de finanțare al Programului Rabla, cuantumul ecotichetului a fost stabilit astfel: 10.000 lei (aproximativ 2.000 de euro) pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete; 12.000 lei (aproximativ 2.400 de euro) pentru un autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid; 15.000 lei (aproximativ 3.000 de euro) pentru un autovehicul nou plug-in hibrid sau o motocicletă electrică; 37.000 lei (aproximativ 7.500 de euro) pentru un autovehicul nou 100% electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

România are una dintre cele mai bătrâne flote de autoturisme din UE, cu o vârstă medie de 15,5 ani, potrivit unui studiu recent al Grupului MOL. Media la nivelul UE este de aproximativ 12,5 ani.

În România, doar 20% dintre respondenţi cred că vehiculul lor este vechi – deşi aproape jumătate dintre ei (47%) conduc maşini mai vechi de 10 ani.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...