Vânzările de vehicule în China, cea mai mare piață auto din lume, au crescut în mai pentru a patra lună consecutiv, cu 13,9% față de perioada similară din 2024. Totuși, avansul mai lent înregistrat de cei mai mari producători auto sporește temerile privind efectele războiului prețurilor, arată datele publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA), conform Xinhua și Reuters, transmise de Agerpres.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Luna trecută, vânzările de vehicule au urcat la 1,96 milioane de unități, iar în primele cinci luni din acest an au totalizat 8,81 milioane de unități, un avans anual de 9,1%. În mai, vehiculele propulsate cu forme noi de energie (NEV) au înregistrat un ritm anual de creștere de 28,2%, după un avans de 33,9% în aprilie.
ăCel mai mare producător chinez de vehicule electrice, BYD, a raportat o expansiune anuală a vânzărilor de 14,1% în mai, după un avans de 19,4%, în pofida noilor subvenții și stimulente anunțate de autoritățile de la Beijing. Și alți producători auto chinezi, cum ar fi Geely și Chery, au raportat o încetinire a creșterii vânzărilor, pe fondul temerilor privind efectele războiului prețurilor.
Autoritățile au avertizat că acest război al prețurilor amenință viabilitatea pe termen lung a pieței auto din China, avertismente similare fiind lansate și de șefii BYD, Chery și Xiaomi. Secretarul general al CPCA, Cui Dongshu, a declarat că industria auto ar trebui să se concentreze pe calitate și pe inovația tehnologică, iar marii producători auto ar trebui să-și revizuiască în scădere țintele de vânzări pentru 2025.
Exporturile Chinei de mașini s-au redresat în mai, înregistrând un avans anual de 13,5%, după un declin de 2% în aprilie, arată datele CPCA. Conform datelor Ministerului Comerțului, subvențiile și stimulentele au dus în primele cinci luni din 2025 la vânzarea a 4,12 milioane de noi vehicule.