Scăderea vânzărilor Tesla pe unele piețe europene s-a extins la a opta lună în august, pe fondul concurenței crescânde din partea rivalilor chinezi din domeniul vehiculelor electrice și a producătorilor auto tradiționali. De asemenea, scăderea vine și pe fondul reacției negative față de curtarea partidelor de extremă dreapta de către CEO-ul Elon Musk, relatează Reuters.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Franța: -47,3% înmatriculări de Tesla noi
Numărul de înmatriculări de autovehicule din Franța, Danemarca și Suedia, primele țări europene care au raportat cifrele lunare pentru august, a arătat, de asemenea, că revizuirea crossover-ului electric Model Y a avut un impact redus asupra stopării scăderii vânzărilor. Datele din Franța de luni au arătat că înmatriculările de autovehicule Tesla noi au scăzut cu 47,3% în august față de aceeași lună din 2024, în timp ce piața auto globală a crescut cu aproape 2,2%.
Totodată, Suedia a înregistrat o scădere de peste 84% a înmatriculărilor de mașini electrice americane, într-o țară în care vânzările de EV sunt pe plus cu 6%. Cu toate acestea, Norvegia, unde Tesla are rădăcini adânci și practic toate vânzările de mașini noi sunt electrice, a rămas o excepție, cu o creștere de 21,3% a înmatriculărilor pentru producătorul american de vehicule electrice. Însă rivalul chinez BYD a înregistrat o creștere de 218% a înmatriculărilor.
Cele mai mari piețe europene ale Tesla sunt Germania și Marea Britanie, care au înregistrat, de asemenea, o scădere a vânzărilor în acest an, dar nu au raportat încă vânzările din august.
Cota de piață a Tesla în Europa de Vest a ajuns la 1,7%
Tesla se confruntă cu mai multe probleme în Europa, întrucât compania are o gamă redusă și învechită de modele, și nu a lansat un nou model pentru piața de masă de la Model Y în 2020. Între timp, noii rivali chinezi și producătorii auto tradiționali inundă piața cu modele noi.
„Unul dintre motivele pentru care continuăm să vedem volume dezamăgitoare pentru Tesla poate fi atribuit parțial unui mediu de piață mai competitiv”, a declarat Matthias Schmidt, analist al pieței auto europene.
Schmidt a adăugat că insistența lui Musk, în cadrul conferinței cu investitorii din iulie l-a făcut să pară „delirant”. Declarația face referire la faptul că „nu există probleme cu volumul de vânzări Tesla pe piața europeană”, în condițiile în care cota de piață a companiei în Europa de Vest a scăzut la 1,7% în prima jumătate a anului, de la 2,5% în 2024,
Viziunile politice ale lui Musk încă afectează Tesla
Problemele competitive ale Tesla au fost agravate de politica lui Musk, deoarece el a contribuit la finanțarea victoriei lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA de anul trecut și a susținut partidele de extremă dreapta din Europa, ceea ce a stârnit o reacție violentă din partea consumatorilor.
Ginny Buckley, CEO al unui site de consultanță în domeniul EV, a declarat că pagina a urmărit sentimentul consumatorilor față de Tesla de la începutul anului. Ea a spus că este destul de clar că influența lui Musk asupra mărcii „a devenit din ce în ce mai polarizantă”.
Tesla a redus dramatic prețul mașinilor noi începând din 2023, subminând serios valoarea mașinilor Tesla second-hand, care sunt acum foarte căutate. Compania a redus și în China prețurile pentru sedanul Model 3 Long Range cu aproximativ 4%, ajungând la echivalentul a 36.400 de dolari.