ANALIZĂ Mai multe companii îndeamnă Bruxelles-ul să mențină obiectivul de zero emisii pentru 2035 / Mercedes nu își respectă angajamentul pentru emisii de CO₂

Debutul producției europene a Kia EV4
Fabrica din Slovacia a Kia. Sursa foto: Kia

Peste 150 de directori din industria europeană a mașinilor electrice au semnat o scrisoare în care îndeamnă Uniunea Europeană să mențină obiectivul de emisii zero pentru mașini și camionete până în anul 2035. Printre semnatarii scrisorii se numără atât producători auto, precum Volvo, dar și companii de tehnologie, cum ar fi Samsung sau LG, transmite France 24.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Von der Leyen va discuta despre viitorul sectorului auto european

Noua scrisoare vine la două săptămâni după ce Ola Källenius, CEO al Mercedes-Benz și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Autoturisme (ACEA), i-a transmis Ursulei von der Leyen o scrisoare în care îi cere să extindă termenul de 2035 pentru interzicerea mașinilor cu motoare cu ardere internă. Källenius a mai declarat anterior că, dacă nu suntem „realiști”, atunci industria auto europeană se va îndrepta „cu viteză maximă spre un zid”.

Michael Lohscheller, CEO al Polestar și unul dintre semnatarii noii scrisori, spune că extinderea termenului nu ar afecta doar clima, ci și „capacitatea Europei de a concura” cu mașinile chineze. Totodată, el este de părere că obiectivul UE a oferit „claritate industriei, orientare investitorilor și certitudine consumatorilor”, iar extinderea termenului ar transmite un semnal negativ, cum că Europa „poate fi convinsă să renunțe la propriile angajamente”.

Scrisoarea care are peste 150 de semnatari vorbește despre faptul că UE ar trebui să rămână „fermă, fără a da înapoi” în ceea ce privește obiectivul de emisii zero pentru autoturisme și autoutilitare. Semnatarii subliniază că obiectivul pentru 2035 a generat deja investiții noi de sute de miliarde de euro în întreaga Europă, de la gigafabrici de baterii în Franța și Germania, la fabrici de automobile reechipate sau noi în Slovacia și Belgia, infrastructură de încărcare extinsă și modernizări majore ale rețelei.

Mercedes nu respectă reglementările privind emisiile de CO₂

Toți producătorii europeni de automobile trebuie să respecte cifrele de emisii de dioxid de carbon (CO₂) pentru autoturisme și autoutilitare. Pentru perioada 2025-2027, aproape toți producătorii își respectă angajamentul, cu excepția Mercedes-Benz, potrivit unui raport al grupului de cercetare Transport & Environment (T&E). Astfel, Mercedes-Benz este singurul grup european de producători auto care va trebui să se asocieze cu producători auto străini, iar un parteneriat cu Volvo și Polestar i-ar face să intre în conformitate.

Mercedes-Benz rămâne în urma concurenților săi și încearcă să arunce vina asupra UE. Cu toate acestea, succesul BMW demonstrează că problema constă în strategia Mercedes, nu în UE.

Producătorul autoBMWMercedes-Benz
Vânzări de mașini electrice25%17%
Vânzări de hibride14%20%
Diferența de la ținta din 2025-202710 g/km
Emisii medii CO₂149 g/km164 g/km
Diferența de emisii pentru hibride*4x6x
Asociere obligatorieNuDa (de preferat, cu Volvo și Polestar)
*Diferențele dintre testele din laborator și cele de pe șosele. Sursa: Transport & Environment

Datele T&E mai relevă faptul că, din cele 12 vehicule electrice accesibile acum pe piață, dar și cele 19 care vor fi disponibile până în 2027, doar șase sunt produse în China, în timp ce aproape trei sferturi sunt sau vor fi produse în Europa, inclusiv noua Dacia electrică.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...