Peste 150 de directori din industria europeană a mașinilor electrice au semnat o scrisoare în care îndeamnă Uniunea Europeană să mențină obiectivul de emisii zero pentru mașini și camionete până în anul 2035. Printre semnatarii scrisorii se numără atât producători auto, precum Volvo, dar și companii de tehnologie, cum ar fi Samsung sau LG, transmite France 24.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Von der Leyen va discuta despre viitorul sectorului auto european
Noua scrisoare vine la două săptămâni după ce Ola Källenius, CEO al Mercedes-Benz și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Autoturisme (ACEA), i-a transmis Ursulei von der Leyen o scrisoare în care îi cere să extindă termenul de 2035 pentru interzicerea mașinilor cu motoare cu ardere internă. Källenius a mai declarat anterior că, dacă nu suntem „realiști”, atunci industria auto europeană se va îndrepta „cu viteză maximă spre un zid”.
Michael Lohscheller, CEO al Polestar și unul dintre semnatarii noii scrisori, spune că extinderea termenului nu ar afecta doar clima, ci și „capacitatea Europei de a concura” cu mașinile chineze. Totodată, el este de părere că obiectivul UE a oferit „claritate industriei, orientare investitorilor și certitudine consumatorilor”, iar extinderea termenului ar transmite un semnal negativ, cum că Europa „poate fi convinsă să renunțe la propriile angajamente”.
Scrisoarea care are peste 150 de semnatari vorbește despre faptul că UE ar trebui să rămână „fermă, fără a da înapoi” în ceea ce privește obiectivul de emisii zero pentru autoturisme și autoutilitare. Semnatarii subliniază că obiectivul pentru 2035 a generat deja investiții noi de sute de miliarde de euro în întreaga Europă, de la gigafabrici de baterii în Franța și Germania, la fabrici de automobile reechipate sau noi în Slovacia și Belgia, infrastructură de încărcare extinsă și modernizări majore ale rețelei.
Mercedes nu respectă reglementările privind emisiile de CO₂
Toți producătorii europeni de automobile trebuie să respecte cifrele de emisii de dioxid de carbon (CO₂) pentru autoturisme și autoutilitare. Pentru perioada 2025-2027, aproape toți producătorii își respectă angajamentul, cu excepția Mercedes-Benz, potrivit unui raport al grupului de cercetare Transport & Environment (T&E). Astfel, Mercedes-Benz este singurul grup european de producători auto care va trebui să se asocieze cu producători auto străini, iar un parteneriat cu Volvo și Polestar i-ar face să intre în conformitate.
Mercedes-Benz rămâne în urma concurenților săi și încearcă să arunce vina asupra UE. Cu toate acestea, succesul BMW demonstrează că problema constă în strategia Mercedes, nu în UE.
Producătorul auto | BMW | Mercedes-Benz |
Vânzări de mașini electrice | 25% | 17% |
Vânzări de hibride | 14% | 20% |
Diferența de la ținta din 2025-2027 | – | 10 g/km |
Emisii medii CO₂ | 149 g/km | 164 g/km |
Diferența de emisii pentru hibride* | 4x | 6x |
Asociere obligatorie | Nu | Da (de preferat, cu Volvo și Polestar) |
Datele T&E mai relevă faptul că, din cele 12 vehicule electrice accesibile acum pe piață, dar și cele 19 care vor fi disponibile până în 2027, doar șase sunt produse în China, în timp ce aproape trei sferturi sunt sau vor fi produse în Europa, inclusiv noua Dacia electrică.