Producătorii auto din China au înregistrat o cotă de piață record pentru vehiculele sale hibride. Bloomberg raportează o cotă de piață de 9,8% pentru hibridele chineze, făcând progrese suplimentare într-un segment care câștigă importanță în rândul cumpărătorilor și producătorilor de automobile.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Cotă de piață de 9,6% pentru electricele din China
Conform datelor furnizate de compania de cercetare Dataforce, citate de Bloomberg, aceasta este a patra oară în acest an când mărcile chinezești ating un nou record în ceea ce privește cota de piață a autovehiculelor hibride. În luna august, acestea au înregistrat o cotă de 9,6% din piața autovehiculelor electrice, în ușoară scădere față de luna iulie.
Până în august anul acesta, înmatriculările de vehicule electrice cu baterie au crescut cu 26% în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările care fac parte din Asociația Europeană a Liberului Schimb, în timp ce vânzările de vehicule hibride plug-in au avansat cu 28%, potrivit Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.
BYD Co., MG (parte a SAIC Motor Corp.) și alți producători chinezi au vizat piața europeană în creștere a vehiculelor electrificate, punând presiune pe producătorii tradiționali. Aceștia vin și pe piața din România, cu Chery și gama sa de SUV-uri hibride Tiggo.
BYD și Zeekr, cele mai mari creșteri în vânzări
Vânzările de vehicule electrice BYD în Europa s-au dublat în august față de anul precedent, potrivit datelor separate furnizate de firma de consultanță auto Jato Dynamics, iar Zeekr a înregistrat creșteri exponențiale.
Producător | Înmatriculări – luna august | Schimbări de la an la an |
Zeekr | 463 | +188% |
BYD | 7.109 | +114% |
Xpeng | 1.094 | +62% |
MG | 2.562 | -16% |
Leapmotor | 2.019 | N.A.* |
Omoda | 664 | N.A.* |
Toate brandurile chineze | 14.783 | +89% |
Leapmotor oferă unul dintre cele mai ieftine vehicule complet electrice de pe piață, mașina de oraș T03, a declarat Felipe Munoz, analist la Jato. Cu toate acestea, TO3 este un model mai vechi, cu caracteristici de bază, iar Leapmotor trebuie să introducă modele noi pentru a menține ritmul, a spus Munoz.
„Vehiculele electrice cu baterie la prețuri accesibile sunt exact ceea ce consumatorii cer în Europa, iar până acum foarte puțini producători au fost capabili să le livreze”, a declarat Felipe Munoz, analist la Jato Dynamics.
Producătorii din China vin la saloanele auto din Europa
Leapmotor, care a încheiat un parteneriat cu Peugeot și Stellantis în Europa, a prezentat hatchback-ul electric B05 la Salonul Auto de la München din septembrie, un concurent al modelului ID.3 de la Volkswagen.

BYD a fost, de asemenea, prezentă la München, dezvăluind break-ul Seal 6 DM-i Touring, un model plug-in care face parte din strategia sa hibridă în regiune. Dinamica a continuat pentru BYD, care a anunțat miercuri seara că a înregistrat peste 3.000 de vehicule în Germania în luna septembrie, atingând pentru prima dată acest prag. Compania deține acum 6,9% din piața hibridă a țării și 2,9% din piața vehiculelor complet electrice.

În timp ce Leapmotor și BYD au continuat să promoveze vehiculele electrice, MG s-a retras după ce compania-mamă de stat a fost lovită de cele mai mari tarife ale UE. Brandul britanic, parte a SAIC de aproape un deceniu, se concentrează pe modelele hibride și hibride plug-in în Europa, în timp ce vânzările de vehicule complet electrice au scăzut cu 16% în august, potrivit Jato.