BMW pregătește un nou SUV electric, care să intre în competiție directă cu Tesla Model Y. Publicația Automotive News Europe relatează că noul BMW iX3 va fi primul dintr-o gamă de 40 de modele noi care vor avea un design și tehnologii cu totul diferite față de ce știam până acum.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Noul iX3 va avea autonomie de 800 km
Piața auto mondială este plină de provocări, de la tarifele impuse de președintele Donald Trump, la producătorii chinezi care iau cu asalt piața din Europa. BYD și Chery au intrat pe piața europeană cu dotări multe la prețuri mici, și chiar și cu sisteme de propulsie eficiente. Spre exemplu, Chery spune despre propriul sistem, Chery Super Hybrid, că poate livra o autonomie combinată de peste 1.000 de kilometri.
La momentul în care Oliver Zipse a preluat șefia BMW, în anul 2019, singura opțiune viabilă de model electric era Tesla Model 3, deoarece propriul model electric al BMW, i3, avea autonomie cu mult mai mică. Nu același lucru se poate spune și despre noul iX3. Producătorul din München a declarat că noul SUV electric va avea o autonomie de până la 800 de kilometri în ciclul WLTP. Spre comparație, cea mai mare autonomie pe care Tesla o oferă pe Model Y este de 620 km.
Zipse a spus că noul iX3 va fi „punctul de referință a industriei”, iar conceptul Neue Klasse arată că BMW „poate construi mașini electrice superioare, iar restul pieței va trebui să răspundă”.

„Superbrains” vor alimenta noul BMW iX3
Pentru fiecare vehicul electric predat unui client, compania a livrat patru BMW-uri, Mini-uri sau Rolls-Royce propulsate cel puțin parțial de un motor cu ardere internă. Iar, pentru a reduce costurile de aprovizionare cu componente, BMW va implementa acest nou sistem nervos digital în vehicule pe toate sistemele de rulare. Aceste „supercreiere” vor veni în locul celor patru computere de bord care alimentează deja funcții precum climatizarea sau funcțiile sistemului de navigație, și vor oferi de 20 de ori mai multă putere de calcul decât sistemul anterior BMW.
BMW a dezvoltat software-ul pentru aceste funcții cu ajutorul a șase hub-uri pe care le-a înființat în întreaga lume prin mici întreprinderi și mici achiziții în Portugalia, Africa de Sud, China, India, România și SUA. Împreună, aceste site-uri angajează aproximativ 5.000 de lucrători software și IT.
Oliver Zipse a mai zis că are în calcul retragerea din China dacă vânzările vor continua să scadă, în contextul unui declin de 15% în vânzările chineze de BMW și Mini în prima jumătate a acestui an. Zipse a declarat că, „dacă nu este profitabil, ne retragem”. Cu toate acestea, CEO-ul BMW spune că ar fi o greșeală să se decupleze de la a doua cea mai mare economie globală.