Ford majorează impactul tarifelor americane asupra rezultatelor sale financiare / Pierderi estimate de până la 3 miliarde de dolari

Sursa foto: Ford.com

Ford Motor Company (FMC) a declarat miercuri că tarifele americane aplicate vehiculelor de import, precum și creșterea prețurilor la oțel și aluminiu, vor afecta vânzările companiei. Reuters anunță că și acțiunile FMC sunt în scădere, cu aproximativ 3%.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Pierderi de până la 3 miliarde de dolari anul acesta pentru FMC

Ford a raportat situația financiară din al doilea trimestru al anului, iar pierderile se ridică la 800 de milioane de dolari din cauza tarifelor. Totuși, acesta este un impact mai mic față de alți rivali americani, datorită bazei solide de producție internă a Ford. Pentru întregul an, producătorul din Michigan estimează pierderi de până la 3 miliarde de dolari.

CEO-ul Jim Farley a declarat că FMC este în contact zilnic cu administrația Casei Albe, cu scopul final de a reduce costurile tarifelor, în special cele pentru piese. „Vedem că există multe avantaje, în funcție de modul în care decurg negocierile cu administrația”, a spus Farley.

Producătorul auto din Dearborn, Michigan, a publicat miercuri și previziunile privind rezultatele anuale, după ce le-a suspendat în mai pentru a evalua impactul tarifelor impuse de președintele american Donald Trump. Ford a declarat că intenționează să înregistreze un profit, ajustat înainte de dobânzi și impozite, de 6,5-7,5 miliarde de dolari pentru întregul an, în scădere față de previziunile din februarie 2025, care se situau între 7 și 8,5 miliarde de dolari.

Venituri de peste 50 de miliarde de dolari pentru trimestrul doi

Pentru ultimul trimestru, FMC a raportat o scădere de 21% a câștigurilor pe acțiune, până la 37 de cenți, depășind așteptările analiștilor LSEG de 33 de cenți. Ford a înregistrat o pierdere netă pentru trimestru de 36 de milioane de dolari, care, potrivit companiei, s-a datorat în principal cheltuielilor speciale legate de anularea unui SUV electric cu trei rânduri de scaune, dar și de acțiunile de service pe teren din cadrul unei campanii de rechemare în valoare de 570 de milioane de dolari.

Ford a înregistrat venituri de 50,2 miliarde de dolari pentru trimestru, în creștere cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut. Producătorul auto a câștigat cotă de piață și ca urmare a unor campanii agresive de vânzări, precum planul „0-0-0”. Prin acesta, clienții americani pot cumpăra un Ford cu următoarele avantaje:

  • Zero plată inițială;
  • 0% dobândă pentru 48 de luni;
  • Zero plăți pentru primele 90 de zile la majoritatea modelelor Ford și Lincoln.

Oferta se aplică majorității modelelor Ford și Lincoln produse între 2024 și 2025, inclusiv popularul model F-150, cel mai vândut autoturism din State. Totodată, modele Mustang și Explorer, alături de modelele Lincoln Aviator, Corsair și Nautilus vor participa la ofertă, conform unui comunicat de presă al Ford.

Ford a declarat că rezultatele pentru trimestrul încheiat în iunie au fost cu 800 de milioane de dolari mai mici, din cauza tarifelor impuse de Washington. Competitorul său direct, General Motors, a raportat dificultăți mai mari legate de tarife, cu o pierdere de 1,1 miliarde de dolari pentru trimestru. În mare, pierderea vine din importurile modelelor sale entry-level Chevrolet și Buick, care sunt fabricate în Coreea de Sud.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...