În cursul verii, Japonia și Statele Unite ar fi finalizat un acord comercial care să limiteze tarifele dintre cele două țări. Cu toate acestea, se pare că negocierile nu sunt încă încheiate, noi rapoarte sugerând că piața internă japoneză ar putea înregistra în curând un aflux de mașini fabricate în America, potrivit Motor1.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Toyota ar lua în calcul această variantă
Unele surse au declarat pentru publicația japoneză NKH că președintele Toyota, Sato Koji, a declarat că producătorul auto ia în considerare importul de modele fabricate în America în țara sa natală. Toyota nu a precizat ce vehicule ar putea fi importate, dar se pare că compania explorează în prezent opțiunile disponibile.
Nissan este un alt producător auto care ia în considerare importul vehiculelor sale fabricate în SUA, printre care s-ar putea număra Murano și Pathfinder. Eiichi Akashi, directorul tehnic al producătorului auto, a declarat pentru Nikkei Asia că aceste două modele sunt candidați probabili, deoarece „există și în Japonia cerere pentru vehicule mai mari”.
Nissan are însă mai multe motive de îngrijorare decât doar tarifele. Al treilea producător auto din Japonia se confruntă, de asemenea, cu obstacole financiare semnificative, care l-au obligat să închidă fabrici, să disponibilizeze 20.000 de angajați și să facă alte reduceri drastice. Situația era atât de gravă încât Nissan și-a înlocuit directorul general la începutul acestui an, iar acum, Ivan Espinosa, are sarcina de a redresa situația.
Nissan ar fi luat în considerare o colaborare cu Honda
Una dintre problemele cu care se confruntă producătorul auto este subutilizarea fabricilor sale din Statele Unite. La începutul acestui an, un raport susținea că Nissan lua în considerare construirea unui camionetă marca Honda la fabrica sa din Canton, Mississippi, pentru a maximiza profitabilitatea fabricii. Dacă Nissan nu poate încheia un parteneriat cu Honda sau Mitsubishi, cum se zvonea, ar putea crește producția propriilor vehicule și le-ar putea expedia înapoi în Japonia.
Nissan a comercializat anterior modelul Murano în Japonia, dar l-a scos din producție în 2015, iar dealerii ar fi cerut insistent producătorului auto să lanseze mai multe modele noi pe piața internă, potrivit publicației.
Președintele Statelor Unite, Donald Trump, se află în Asia la începutul acestei săptămâni, iar producătorii auto japonezi sunt așteptați să-și prezinte planurile. Japonia ia în considerare, de asemenea, facilitarea importului de vehicule fabricate în SUA de către producătorii auto japonezi, prin simplificarea procesului de certificare a siguranței. Când cele două țări au încheiat acordul comercial în iulie, SUA au impus o taxă de 15% asupra vehiculelor japoneze importate, în scădere față de cele 25% propuse inițial. Cele două țări au convenit, de asemenea, ca Japonia să investească 550 de milioane de dolari în SUA.