Mercedes-Benz transformă un grup de experți în cipuri din Silicon Valley într-o nouă companie

Noua grilă a noului SUV Mercedes-Benz GLC
Sursa foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a transformat într-o nouă companie un grup de experți în cipuri din Silicon Valley care lucrează la crearea unei noi generații de creiere informatice pentru mașini autonome, drone și alte vehicule, scrie Reuters.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Athos Silicon, cu sediul în Santa Clara, California, va găzdui un grup de ingineri care au lucrat timp de cinci ani la Mercedes-Benz Research & Development North America pentru a dezvolta noile cipuri, care au ca scop să fie suficient de sigure pentru a fi utilizate în mașini, consumând în același timp mai puțină energie decât cipurile existente.

Ca parte a separării, Athos primește proprietatea intelectuală dezvoltată de grup și ceea ce Mercedes-Benz a descris ca fiind o investiție „semnificativă”, deși nici producătorul de automobile, nici Athos nu au dezvăluit valoarea tranzacției.

Pentru cipurile utilizate în mașini, fiabilitatea este esențială, astfel încât funcțiile critice de conducere autonomă sunt adesea gestionate de două sau mai multe cipuri separate, pentru a avea backup în caz de defecțiune. Echipa Athos a dezvoltat o metodă de a obține același tip de fiabilitate folosind „microcipuri”, care sunt bucăți minuscule de cipuri care pot fi legate între ele într-un singur pachet.

Păstrarea cipurilor într-un singur pachet poate consuma de 10 până la 20 de ori mai puțină energie decât cipurile separate care trebuie să comunice între ele printr-o placă de circuit, a declarat vineri Charnjiv Bangar, directorul executiv al Athos Silicon, într-un interviu. Aceste economii de energie sunt importante în cazul vehiculelor electrice, unde creierul computerizat al mașinii trebuie să concureze cu roțile pentru energia limitată a bateriei.

„Pentru un viitor electric, energia este o nouă monedă”, a spus Bangar.

Athos Silicon intenționează să strângă capital de risc de la alți investitori. Bangar a refuzat să dezvăluie participația exactă a Mercedes-Benz, dar a spus că producătorul de automobile va fi un acționar minoritar, iar firma producătoare de cipuri va avea un consiliu de administrație independent.

„Independența este importantă pentru Athos, astfel încât să putem ajunge la alți producători de automobile, concurenți ai Mercedes. Trebuie să ne asigurăm că avem o abordare neutră”, a spus Bangar.

  • Ștefan Munteanu este un jurnalist specializat în domenii variate precum tehnologie, inteligență artificială, securitate cibernetică și apărare. Articolele sale acoperă noutățile din industrie, analize și impactul tehnologiei asupra societății. El este pasionat de inovațiile digitale și are un interes puternic pentru cele mai recente evoluții geopolitice.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...