Modelele de bază Tesla ar putea revitaliza vânzările, dar ar reduce profitul companiei / Eliminarea echipamentului ar putea avea efecte negative pentru Tesla

Tesla Model Y Standard
Sursa foto: Tesla

Versiunile de bază ale Tesla Model 3 și Model Y, lansate la începutul lunii octombrie, au potențialul de a revigora vânzările în cădere ale producătorului american, dar nu au potențialul de a revigora și profitul companiei. Potrivit Reuters, profitabilitatea noilor mașini accesibile ale Tesla va fi în centrul atenției când producătorul de vehicule electrice va raporta rezultatele trimestriale miercuri, iar analiștii consideră că reducerea costurilor cu mii de dolari per vehicul nu va fi suficientă pentru a proteja marjele de profit.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Intenția Tesla: schimbări imediate, efecte îndelungate

Model Y și Model 3 au un preț cu 5.000 până la 5.500 de dolari mai mic decât predecesorii lor în Statele Unite. Reducerea dimensiunii bateriei, oferirea unui motor mai puțin puternic, eliminarea ecranelor tactile din spate și o mulțime de alte detalii actuale au economisit mii de dolari.

Noile vehicule oferă modalități mai ieftine de a achiziționa un Tesla în Europa și Asia, unde vehiculele electrice chinezești câștigă teren, și compensează parțial eliminarea creditului fiscal federal în Statele Unite. Strategul Shay Boloor este de părere că intenția Tesla este una clară: „să schimbe marja pe termen scurt pentru o rețea pe termen lung”.

Versiunile Standard, calea de intrare în universul Tesla

Noile vehicule oferă modalități mai ieftine de a achiziționa un Tesla în Europa și Asia, unde vehiculele electrice chinezești câștigă teren, și compensează parțial eliminarea creditului fiscal federal în Statele Unite. Acest credit s-a încheiat în septembrie, ducând la o creștere de ultim moment a vânzărilor din SUA, care se va reflecta în rezultatele trimestriale. Analiștii se așteaptă la o scădere de 8,5% a livrărilor pentru acest an, o problemă pe care Musk ar putea să o abordeze.

Analiștii și investitorii au afirmat că variantele Standard sunt încă prea scumpe. Iar Tesla adoptă o abordare prudentă, eliminând multe dintre caracteristicile premium, precum și cele de bază. Bateria mai mică și motorul mai puțin puternic au reprezentat aproximativ 40% din reducerea de preț, potrivit estimărilor lui Sam Fiorani, vicepreședinte unei firme de cercetare.

Totodată, renunțarea la scaunele ventilate, iluminatul ambiental și oglinzile rabatabile electric fac parte din pachetul Standard. Fiorani susține că eliminarea acestor componente este suficientă „pentru a determina un cumpărător să se gândească la trecerea la un alt model”.

Marja brută a Tesla din vânzările de automobile a scăzut în ultimii ani, deoarece compania a redus prețurile și a oferit stimulente pentru a contracara concurența crescândă și scăderea cererii din cauza ratelor ridicate ale dobânzii, a unei game de produse învechite și a reacției negative a consumatorilor față de opiniile politice de extremă dreapta ale lui Musk.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...