O comisie fiscală din India a propus creșteri semnificative ale impozitelor pentru utilizatorii de mașini electrice de lux, o măsură care ar putea afecta vânzările producătorilor ca Mercedes-Benz, BMW, BYD sau Tesla. Conform Reuters, taxa s-ar aplica vehiculelor ce costă mai mult de echivalentul a 46.000 de dolari.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Guvernul Indiei vrea o reformă a sistemului de taxare
Prim-ministrul Indiei, Narendra Modi, își propune să reformeze sistemul fiscal al Indiei și încurajează indienii să cumpere tot mai multe produse interne, tocmai în momentul în care relațiile cu Statele Unite s-au deteriorat din cauza tarifelor ridicate. Guvernul său a recomandat reduceri semnificative ale taxei pe bunuri și servicii (GST), care ar putea face ca toate produsele să fie mai ieftine, inclusiv electronicele.
Comisia a recomandat majorarea ratei GST de la 5% în prezent la 18% pentru vehiculele electrice cu prețuri cuprinse între 2 și 4 milioane de rupii (23.000 – 46.000 de dolari). De asemenea, a propus majorarea taxei la 28% pentru mașinile cu prețuri peste 46.000 de dolari, afirmând că astfel de vehicule se adresează „segmentului superior” al societății și sunt în mare parte importate, mai degrabă decât fabricate pe plan intern.
Însă guvernul Modi a decis în același timp să elimine complet rata de impozitare de 28%, lăsând consiliului GST opțiunea de a crește taxa pe vehiculele electrice la 18% sau de a le include în noua categorie de 40% prevăzută pentru anumite bunuri de lux.
Piața indiană de mașini electrice este mică
Aproximativ 5% din totalul mașinilor vândute în perioada aprilie-iulie în India este reprezentată de mașini electrice, dar creșterea în acest segment a fost rapidă, cu o creștere de 93% a vânzărilor de mașini electrice în India.
Producătorii auto străini care oferă vehicule electrice de lux vor fi afectați mai puternic. Tesla tocmai a lansat crossover-ul electric Model Y în India, cu un preț de bază de 65.000 de dolari, pentru care a primit aproximativ 600 de comenzi de la lansarea pe piața locală.
Chiar și producătorii locali vor fi afectați, întrucât oferta locală de autoturisme sub pragul de 2 milioane de rupii, de la Mahindra și Tata Motors, este limitată. În iulie, Tata Motors a condus piața indiană a mașinilor electrice cu o cotă de piață de aproape 40%, în timp ce Mahindra deține 18%. BYD deține o cotă de piață de 3%, în timp ce Mercedes și BMW dețin împreună 2%. Tesla acceptă rezervări, dar nu a început încă livrările.
Tesla a deschis două showroom-uri în India în ultimele luni, la câțiva ani după ce Elon Musk a criticat în repetate rânduri tarifele ridicate de aproximativ 100% aplicate mașinilor importate. Taxa GST se aplică în plus față de aceste tarife, crescând și mai mult costurile mașinilor Tesla.