Previziuni financiare sumbre pentru Rivian și Lucid / Acțiunile producătorilor sunt în scădere cu 4%, respectiv 7%

Sursa foto: Rivian

Producătorii de autoturisme electrice Rivian și Lucid au raportat rezultate financiare slabe pentru trimestrele anului acesta, iar acțiunile companiilor au scăzut la rândul lor, conform Reuters. Rezultatele slabe vin în contextul în care constructorii sunt afectați de schimbările de politică și de tensiunile comerciale care au perturbat industria.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Dificultăți pentru compania Rivian

Constructorii de mașini electrice se confruntă cu mai multe piedici impuse de administrația Casei Albe, care a decis să elimine subvențiile de stat pentru achiziția unei mașini electrice, să impună tarife ridicate la importurile de piese auto și să elimine amenzile pentru emisiile producătorilor de vehicule care au motoare cu ardere internă. Pe site-ul Rivian, clienții sunt îndemnați să comande cât mai repede un autoturism, pentru a beneficia în continuare de reducerea de 7.500 de dolari, care expiră la data de 30 septembrie.

Website-ul Rivian
Sursa foto: Rivian

Rivian a semnalat costuri mai mari în ultimul trimestru, fiind afectat de perturbările în aprovizionarea cu metale rare, necesare în construcția de baterii pentru vehiculele sale electrice. Astfel, a majorat previziunile privind pierderile pentru întregul an. Costurile pentru fiecare vehicul produs au crescut cu 8% față de anul trecut, ajungând în medie la aproximativ 118.000 de dolari per unitate vândută.

Spre exemplu, cea mai scumpă versiune a SUV-ului Rivian R1T, Quad, are un preț de pornire de 121.990 de dolari, deci marja de profit nu este foarte mare.

CEO-ul Rivian, RJ Scaringe, a declarat că acest lucru reflectă „un volum de producție mult mai mic, care a fost determinat în mare parte de provocările pe care le-am avut în cadrul bazei noastre de aprovizionare, ca urmare a numeroaselor schimbări de politică”. Scăderea producției în ultimul trimestru a dus la un impact de 14.000 de dolari per unitate vândută, conform directorului financiar Claire McDonough.

Rivian a declarat că se așteaptă ca pierderea ajustată să fie între 2 miliarde și 2,25 miliarde de dolari în acest an, comparativ cu 1,7 miliarde până la 1,9 miliarde de dolari prevăzut anterior.

Marja de profit a Lucid este, și ea, în scădere

Deși Lucid a declarat că a reușit să evite întreruperea aprovizionării cu materiale rare, marja sa de profit a fost afectată de costurile legate de tarife. Directorul general interimar al Lucid, Marc Winterhoff, a declarat că se așteaptă „cu siguranță la o ușoară scădere a cererii” în al patrulea trimestru. Compania a planificat măsuri pentru a face produsele „acceptabile” pentru consumatori, a spus el, fără a dezvălui detalii.

Expirarea subvenției de 7.500 de dolari reprezintă eliminarea unui avantaj competitiv cheie care a stimulat cererea pentru electrice, dar analiștii preconizează o creștere a vânzărilor, deoarece clienții se vor grăbi să profite de subvenție cât încă mai pot.

Eliminarea de către administrația Trump a penalităților pentru producătorii de automobile care nu respectă standardele de emisii a redus drastic cererea de credite de reglementare, pe care companii precum Rivian și Lucid le vând producătorilor tradiționali de automobile pentru a-i ajuta să evite amenzile pentru emisii.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...