În timp ce producătorii auto europeni se luptă cu rivalii chinezi, competitivi și avansați din punct de vedere tehnologic, două mărci – Cupra, aparținând Volkswagen, și Dacia, aparținând Renault – demonstrează că este prematur să se renunțe la speranțele pentru industria auto europeană, transmite Bloomberg.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Aceste „mărci nonconformiste dinamice” oferă lecții cruciale în ceea ce privește respingerea concurenței în plină expansiune.
Cupra, cu sediul lângă Barcelona, se distinge prin „designul îndrăzneț”. Cupra s-a concentrat pe SUV-uri și hatchback-uri cu aspect agresiv, ceea ce a dus la o creștere a vânzărilor cu 33% în prima jumătate a acestui an, depășind 167.000 de livrări.
Această abordare centrată pe design atrage cumpărători mai tineri, cu o medie de vârstă cu zece ani mai mică decât cea a grupului VW în ansamblu, și generează un profit substanțial. În consecință, veniturile pe mașină au crescut cu 35% din 2019, culminând cu un profit operațional record de 633 de milioane de euro pentru Seat și Cupra combinate în 2024.
În ciuda demisiei recente a CEO-ului Wayne Griffiths și a impactului tarifelor UE asupra vehiculelor electrice importate din China, precum SUV-ul Tavascan de la Cupra, marca rămâne „cea mai strălucitoare stea” pentru VW, iar viitorul supermini electric Raval, fabricat în Europa, este gata să-i extindă atractivitatea.
Dacia: Utilitarism și accesibilitate
Între timp, Dacia, cu sediul în România, achiziționată de Renault în 1999, s-a transformat într-o „icoană a utilitarismului cool”. Sub conducerea CEO-ului Denis Le Vot, strategia Dacia pune accentul pe caracterul practic și prețurile mici.
Dacia Sandero a fost cea mai vândută mașină din Europa anul trecut, iar Duster este un SUV foarte popular. Cota de piață europeană a Dacia a atins un record de 4,5% în 2024, depășind Hyundai și Tesla.
Cu un preț de pornire de aproximativ 12.500 de euro în Germania, Dacia Sandero este competitivă datorită designului orientat către costuri, utilizării în comun a componentelor și fabricării în locații cu costuri reduse.
Viitorul Dacia include un automobil electric urban, care se preconizează că va costa sub 18.000 de euro și va fi dezvoltat în doar 16 luni, despre care fostul șef al Renault, Luca De Meo, afirma cu îndrăzneală: „Provoc orice concurent din lume să facă acest lucru, inclusiv chinezii, când vor veni în Europa”.
Dacia prognozează o dublare a veniturilor în 2030 față de 2022. Prin prioritizarea caracteristicilor esențiale în detrimentul elementelor inutile, aceste mărci ilustrează modul în care producătorii europeni pot concura în mod eficient.
Oh da…lectii cruciale si marci non-conformiste…este vorba numai si numai de pret…cel putin la Dacia. Acum ceva ani am fost in Austria intr-o zona rurala destul de bogata. Toti avea un Audi sau un BMW sau un Mercedes in curte si pe langa o Dacie Logan break sau Sandero. Nu cred ca au cumparat-o datorita marcii non-conformiste, ci pentru ca este ieftina de folosit zi de zi si daca se strica ai dat 15k euro pe ea si nu 55k euro.