Producătorul auto francez Renault are un director general interimar, în persoana lui Duncan Minto, fostul șef al departamentului financiar al grupului, relatează Reuters. La o lună după anunțarea plecării lui Luca de Meo de la vârful Renault Groupe, compania încă este în căutarea unui CEO plin.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Grupul francez își revizuiește previziunile financiare
Noul CEO interimar a anunțat că va intensifica măsurile de reducere a costurilor, după ce și-a redus previziunile privind marjele operaționale pentru întregul an.
Renault a declarat că fluxul de numerar disponibil în momentul de față va ajunge la doar 47 de milioane de euro. Acesta este afectat de întârzieri în facturarea către furnizori, dar și a scăderii cererii de autoturisme și autoutilitare în Europa.
De la o marjă operațională anunțată de 7%, așteptările Renault se învârt acum în jurul cifrei de 6,5%. De asemenea, își propune să dispună de un flux de numerar de 1-1,5 miliarde de euro, față de peste 2 miliarde de euro anunțate anterior.
Renault Groupe rămâne sub presiune
Chiar dacă grupul francez comercializează modele populare pe piața europeană, precum Renault Clio sau modelul autohton Dacia Sandero, compania rămâne sub presiune, din cauza unei cereri slabe pe piața europeană și a competiției chinezești care a venit în Europa și, de curând, și în România, prin brandul Chery.
Duncan Minto este parte din grupul Renault încă din 1997, iar el a trecut de la funcția de CFO, în care a fost numit în primăvara acestui an, la cea de CEO interimar al Renault Groupe. Minto a declarat că piața de retail „a fost lentă în toată Europa și nu am observat nicio dinamică pozitivă în ceea ce privește poziționarea competitivă și prețurile. De fapt, am observat o ușoară încetinire”, spune Minto.
Cu toate acestea, Renault a avut rezultate în vânzări mai bune decât producători din grupurile Stellantis sau Volkswagen, iar concentrarea pe piața europeană izolează grupul francez de tarifele americane, întrucât Renault nu mai exportă vehicule în SUA din 1987. Rezultatele financiare pe prima jumătate de an vor fi prezentate la finalul acestei luni, pe 31 iulie. Pe lângă rezultate, conducerea Renault va vorbi și despre diverse măsuri de reducere a costurilor, dar și planuri de a rămâne competitivi pe o piață tot mai dominată de mașini asiatice.
Cine poate veni în locul lui Luca de Meo la cârma Renault
Denis Le Vot, actualul șef al mărcii Dacia a Renault, este considerat de analiști drept favorit pentru a prelua funcția de CEO. La fel este considerat și Maxime Picat, care a fost director global pentru achiziții și pentru lanțul de aprovizionare la Stellantis până la plecarea sa din această lună, la câteva săptămâni după ce compania l-a trecut cu vederea pentru funcția de top și l-a ales pe Antonio Filosa ca CEO.
De departe, cel mai cunoscut șef al Renault Groupe este Carlos Ghosn. Acesta a venit la conducerea Renault Groupe în 2005, iar concentrarea sa neobosită asupra performanțelor financiare i-a adus porecla „Le Cost Killer”. Totuși, Ghosn a reușit să scoată Renault și subsidiarele sale din criza acută în care se aflau, dar cu un preț foarte mare. Calitatea autoturismelor a scăzut drastic, 21.000 de oameni au fost concediați, iar numeroase fabrici au fost închise, totul în numele revenirii pe profit.