Sindicatul japonez din industria auto promite că nu va renunța la cererile salariale, în ciuda efectelor negative ale tarifelor / Industria susține peste cinci milioane de locuri de muncă

fabrica-Toyota-japonia-Motomachi
Sursa foto: Toshikazu Sato / AP / Profimedia

Sindicatul japonez din industria auto nu are intenția de a renunța la cererile salariale în cadrul negocierilor colective de anul viitor, în ciuda efectelor negative pe care tarifele americane le au asupra veniturilor sectorului. Potrivit Reuters, președintele sindicatului subliniază determinarea organizației pe care o conduce de a menține ritmul creșterii salariale pentru al patrulea an consecutiv.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Șef de sindicat: Nu există să intrăm în negocieri „cu o poziție mai slabă”

Akihiro Kaneko, președintele Confederației Sindicatelor Lucrătorilor din Industria Auto din Japonia (JAW), susține că nu există nicio opțiune de a intra în negocierile salariale „cu o poziție mai slabă decât cea de anul trecut”.

Industria auto japoneză se pregătește pentru o scădere a profiturilor de aproximativ 30% în acest an. Dar, „pentru a menține ciclul pozitiv” cu creșteri de salarii, șeful de sindicat consideră că este nevoie de măsuri „care să stimuleze cererea” de consum.

Industria auto din Japonia, peste 5 milioane de angajați

În cadrul negocierilor salariale din acest an, sindicatele membre ale JAW au obținut o creștere salarială medie lunară de 4,94%. JAW are 12 sindicate sub umbrela sa, reprezentând un total de 784.000 de lucrători, inclusiv cei de la Toyot, Honda și producătorii de piese.

Industria automobilelor din Japonia, responsabilă în mare măsură de angajarea a peste 5 milioane de persoane, dă de obicei tonul negocierilor salariale din țară, care intră în viteză maximă în primele luni ale anului. Perspectivele negocierilor salariale de anul viitor au devenit un factor cheie în stabilirea momentului următoarei majorări a ratei dobânzii de către Banca Japoniei.

Washingtonul a formalizat un acord comercial cu Tokyo în septembrie, aplicând un tarif de bază de 15% pentru aproape toate importurile japoneze, în scădere față de 27,5% inițial pentru automobile și 25% pentru majoritatea celorlalte mărfuri.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...