Tesla a primit doar 600 de comenzi de la lansarea în India / Intrarea mult așteptată a dat rezultate dezamăgitoare până acum

Showroom-ul Tesla din India
Sursa foto: Aditya/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Intrarea Tesla pe piața din India a generat rezultate slabe până acum, numărul redus de comenzi alimentând noi îndoieli cu priire la perspectivele de creștere globală a companiei americane. Producătorul de vehicule electrice condus de Elon Musk a primit aproximativ 600 de comenzi de Tesla din iulie și până acum, un număr care nu reflectă așteptările companiei, anunță Bloomberg.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Tesla va livra între 350 și 500 de mașini în India anul acesta

Cifra de 600 de comenzi într-o lună și jumătate reprezintă, cu aproximație, numărul de vehicule livrate de Tesla la fiecare patru ore la nivel global în prima jumătate a acestui an. Tesla intenționează acum să livreze între 350 și 500 de mașini în India în acest an, primul lot urmând să sosească din Shanghai la începutul lunii septembrie, conform surselor Bloomberg.

Livrările vor fi inițial limitate la orașele Mumbai, Delhi, Pune și Gurugram, au spus ei. Dimensiunea transportului se bazează pe plățile integrale primite pentru mașini, precum și pe capacitatea Tesla de a livra în afara celor patru orașe în care are în prezent o prezență fizică. Compania își propusese inițial să utilizeze întreaga cotă anuală de 2.500 de mașini în acest an.

În timp ce compania mizează pe puterea brandului Tesla și pe relațiile cândva strânse ale lui Musk cu Donald Trump pentru a intra pe o piață emergentă de EV în India, conflictul directorului general al Tesla cu președintele american, deteriorarea relațiilor bilaterale, taxele locale ridicate la import și realitatea dură a unei piețe sensibile la prețuri au destrămat această ecuație.

Cea mai ieftină Tesla în India: 68.000 de dolari

Din cauza tarifelor de import ridicate, modelul de bază al Tesla în India are un preț de pornire de peste 6 milioane de rupii, aproximativ 68.000 de dolari. Acesta este cu mult peste pragul de 2,2 milioane de rupii ca preț mediu pentru majoritatea vehiculelor electrice, conform datelor unei firme de informații auto.

Acest lucru face ca varianta de bază a crossover-ului electric Model Y să fie inaccesibilă pentru marea majoritate a consumatorilor indieni, într-o piață în care vehiculele electrice reprezintă încă puțin peste 5% din vânzările totale de mașini. Recepția călduță din India subliniază dificultățile cu care se confruntă Tesla în căutarea de noi piețe în creștere, pe măsură ce provocările se acumulează în China și SUA, cele mai mari două piețe ale sale.

Tesla a mizat pe faptul că, în cadrul negocierilor India – SUA, tarifele de import care pot ajunge până la 110% vor fi reduse, dar acest lucru pare din ce în ce mai puțin probabil. Donald Trump a impus tarife de 50% asupra exporturilor indiene, „pedepsind” țara pentru achiziția de petrol rusesc. Chiar și acordul de liber schimb India-Europa, care prevede tarife preferențiale și care ar fi permis Tesla să importe mărfuri mai ieftine din fabrica sa din Germania, nu a fost încă încheiat.

India: Puțin peste 2.800 de mașini electrice vândute până acum în 2025

Cu siguranță, numărul de comenzi Tesla este respectabil, având în vedere dimensiunea de nișă a pieței indiene de vehicule electrice de lux. Conform datelor JATO, în prima jumătate a anului 2025 s-au vândut puțin peste 2.800 de mașini electrice cu prețuri cuprinse între 4,5 milioane și 7 milioane de rupii.

Deși Tesla a atras mulțimi în showroom-urile sale vitrate, traficul pietonal nu s-a tradus în vânzări la scara pe care Tesla o prevăzuse, au spus ei. Compania evită, în general, marketingul agresiv la nivel global, mizând pe un nume de marcă care a fost odată sinonim cu vehiculele electrice.

Producătorul auto continuă să se extindă cu prudență în India, instalând Superchargers în Mumbai și Delhi și planificând un al treilea centru de experiență într-un oraș din sudul Indiei, ca parte a planurilor sale de creștere pentru 2026.

  • Daniel Simion își face debutul în presă în echipa TechRider.ro, Masterand de „Jurnalism tematic” la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București, el este licențiat în „Comunicare și Relații Publice”, tot la FJSC. Daniel este pasionat de jurnalism și presă de tânăr, iar lucrarea sa de licență este despre prezentarea adevărului în jurnalism în perioada campaniilor electorale. El știe tot ce mișcă în domeniul auto, dar este pasionat și de zona de tech comercială și de sporturile cu motor, în special Formula 1. Printre hobby-urile sale se numără jocurile video, serialele și filmele. Una dintre peliculele sale preferate este „F1: The Movie”, iar una dintre emisiunile pe care le urmărește săptămânal este „Last Week Tonight with John Oliver”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...