Compania OceanGate, găsită vinovată pentru implozia submersibilului Titan / Ancheta indică ignorarea protocoalelor de siguranță ca principală cauză

Submersibilul Titan
Sursa foto: OceanGate.com

Compania OceanGate este principala vinovată pentru implozia submersibilului privat Titan, care a ucis cinci persoane în timpul unei explorări a epavei Titanicului în 2023, a anunţat Garda de Coastă a SUA într-un raport publicat marţi, transmite AFP, transmite Agerpres.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Ancheta Gărzii de Coastă a concluzionat că nerespectarea de către OceanGate a protocoalelor inginereşti stabilite pentru siguranţa, testarea şi întreţinerea submersibilului său a fost cauza principală (a accidentului), potrivit raportului.

Titan, un mic submersibil de 6,5 metri lungime, deţinut de compania americană OceanGate Expeditions, s-a scufundat pe 18 iunie 2023 pentru a observa epava Titanicului. Acesta urma să iasă la suprafaţă şapte ore mai târziu, dar contactul s-a pierdut la mai puţin de două ore după ce a început coborârea.

O operaţiune de salvare masivă şi extrem de mediatizată a fost lansată, dar submersibilul a fost distrus la scurt timp după scufundare de o implozie catastrofală, ucigându-i instantaneu pe toţi cei cinci pasageri, printre care omul de ştiinţă francez Paul-Henri Nargeolet, în vârstă de 77 de ani, poreclit „Domnul Titanic”, şi CEO-ul OceanGate, Stockton Rush.

Controverse privind neglijenţa au apărut foarte repede după accident, în special în ceea ce priveşte hubloul, care nu ar fi fost capabil din punct de vedere tehnic să reziste la astfel de adâncimi.

„Timp de câţiva ani înainte de accident, OceanGate a folosit tactici de intimidare, a apelat la derogări acordate pentru operaţiuni ştiinţifice şi şi-a valorificat buna reputaţie pentru a evita supravegherea autorităţilor de reglementare”, a scris Garda de Coastă în raportul său de investigaţie.

Compania „a reuşit în cele din urmă să opereze submersibilul Titan complet în afara protocoalelor de scufundări la mare adâncime stabilite, care asiguraseră un bun istoric de siguranţă pentru submersibilele comerciale”, au adăugat aceştia, denunţând, de asemenea, un „mediu de lucru toxic” care „i-a descurajat pe angajaţi şi contractori să îşi exprime preocupările legate de siguranţă”.

  • TechRider este o redacție dinamică, specializată în știri și analize despre tehnologie, gadgeturi și inovații. Echipa sa de jurnaliști pasionați oferă conținut relevant și actualizat, acoperind subiecte de la inteligența artificială la recenzii de produse, într-un stil accesibil și captivant pentru publicul român.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...