Tinerii români din Generația Z se orientează către domenii dinamice, care oferă autonomie și potențial de creștere, iar IT-ul rămâne prima alegere pentru o carieră stabilă și bine plătită, potrivit studiului „Student în România. Tânăr în România”, realizat de BRD – Groupe Société Générale și Fundația Friends For Friends. Asta în condițiile în care în România sectorul IT se confruntă cu o perioadă dificilă, marcată de restrângerea activității și concedieri.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Întrebați „Ce părere ai despre următoarele categorii de angajatori din România?”, 42% dintre respondenți au răspuns că au o „părere foarte bună” despre companiile din sectorul IT, iar 45,7% o „părere bună”.
Cercetarea arată că antreprenoriatul este preferat de 40% dintre respondenți ca opțiune profesională. Astfel, 34,3% dintre respondenți au declarat că au o „părere foarte bună” despre „antreprenori/firme locale mici și medii”, iar 50,1% au spus că au o „părere bună”.
Studiul mai arată că, pentru tinerii Generației Z, educația financiară nu mai este doar o abilitate de gestionare a banilor, ci o formă de orientare într-un mediu economic și digital complex.
„Conform studiului, 62% dintre studenți se declară bine informați financiar, 86% afirmă că pot identifica știrile false, iar 81% recunosc tentativele de fraudă online, indicând o mai bună capacitate de filtrare a informației față de generațiile anterioare. 81% dintre studenți folosesc servicii de e-banking, comparativ cu 71% dintre tinerii care nu urmează o facultate”, potrivit unui comunicat al BRD.
Datele sondajului de opinie au fost culese în perioada 6 iunie – 29 iunie 2025, iar volumul eșantionului a fost de 1001 persoane, reprezentativ pentru populația tânără (18-25 de ani) din România.