Date ale clienților North Face și Cartier, furate în urma unor atacuri cibernetice / Val de atacuri cibernetice în sectorul de retail

magazin the north face
Sursa foto: Marek Slusarczyk / Alamy / Profimedia

Renumitul brand de modă The North Face și bijutierul de lux Cartier au devenit cele mai recente companii de retail de renume care au confirmat că atacatori au obținut acces la datele clienților, adăugându-se la valul crescând de atacuri cibernetice care vizează sectorul retail, transmite BBC.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

The North Face a informat clienții prin e-mail despre un atac „la scară mică” din aprilie, în care autorii amenințării au utilizat „credential stuffing” – o tehnică ce implică reciclarea datelor de autentificare din alte atacuri – pentru a obține acces neautorizat. Acest lucru le-a permis să vizualizeze adresele de livrare și istoricul achizițiilor, fiind necesară schimbarea parolelor pentru utilizatorii afectați.

Compania-mamă a The North Face, VF Corporation, a suferit un atac similar în decembrie 2023, care a afectat marca Vans.

Incidente de securitate în retail

Cartier a raportat, de asemenea, o breșă de securitate în care „o parte neautorizată a obținut acces temporar la sistemul nostru” și „a obținut informații limitate despre clienți”.

Ambele companii asigură clienții că nu au fost compromise date financiare, cum ar fi detaliile cardurilor de credit, deși au fost furate numele și adresele de e-mail.

Cartier a transmis că a rezolvat problema și a îmbunătățit protecția sistemelor și datelor sale și a raportat incidentul autorităților.

Aceste incidente urmează unei recente creșteri a atacurilor cibernetice asupra marilor retaileri. În mai, Adidas a dezvăluit un furt de date care a afectat clienții ce au contactat serviciul de asistență, iar Victoria’s Secret a închis temporar site-ul său web din SUA din cauza unui „incident de securitate”.

La începutul lunii aprilie, Marks and Spencer (M&S) și Co-op s-au confruntat cu grave perturbări operaționale cauzate de atacuri cibernetice, M&S estimând o reducere de 300 de milioane de lire sterline a profiturilor din anul curent din cauza perturbărilor continue ale serviciilor sale online, care se preconizează că vor dura până în iulie.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...