Revolut a introdus trei noi funcții, integrate în hub-ul de securitate Revolut Securitate, pentru protejarea fondurilor împotriva fraudelor și în cazul unui furt al telefonului.
Potrivit unui comunicat al companiei, Revolut a dezvoltat aceste funcții ca răspuns la creșterea recentă a numărului de furturi de telefoane mobile, în special în marile orașe, și la amenințarea continuă a înșelătoriilor de tip phishing, care afectează sectorul serviciilor financiare în general, transmite Agerpres.
„Aceste amenințări au repercusiuni importante în industria financiară și reprezintă principalul motiv pentru care Revolut își extinde paleta de soluții de prevenire a fraudelor, în special a celor neautorizate, care se produc atunci când o tranzacție este realizată de o terță parte, fără acordul deținătorului cardului”, precizează compania.
În cazul în care un client își pierde telefonul sau acesta este furat, este prioritar ca datele de acces la aplicația de banking, datele personale și alte informații importante de pe telefon să fie cât mai bine protejate. De aceea, Revolut adaugă posibilitatea ca orice client să poată raporta imediat furtul telefonului mobil și să își protejeze informațiile financiare cu ajutorul funcției „Telefon pierdut”.
Clienții pot accesa secțiunea www.revolut.com/report-lost-device de pe laptop/calculator sau pot solicita unui prieten care folosește Revolut să acceseze această secțiune pentru a face raportarea cât mai rapid. Indiferent de modalitatea de contactare aleasă – de pe laptop sau din aplicație –, utilizatorii vor avea de parcurs următorii pași: selectarea echipamentului sau a cardurilor pe care doresc să le blocheze, confirmarea identității cu un selfie și schimbarea parolei.
Atacurile sofisticate bazate pe inginerie socială, cunoscute și sub denumirea de phishing, le permit escrocilor să colecteze informații care le pot oferi acces la conturile bancare ale utilizatorilor. Pentru a preveni astfel de situații, Revolut utilizează autentificarea multifactorială, inclusiv verificările bazate pe date biometrice. Cu ajutorul funcției „Logare echipament secundar”, clientul va primi imediat notificări dacă altcineva încearcă să-i acceseze conturile. Utilizatorul poate lua măsuri imediate și, folosind recunoașterea facială (datele biometrice), poate restricționa accesul la celălalt echipament și, ulterior, își poate actualiza parola.
În curând, cu ajutorul funcției „Limite de tranzacționare”, clienții vor putea stabili restricții pentru conturile lor, pentru plățile cu cardurile sau pentru transferuri, acestea resetându-se automat la fiecare 24 de ore. Această funcție poate împiedica răufăcătorii să transfere toate fondurile din conturile utilizatorilor în cazul excepțional în care ar obține acces la acestea. Clienții vor putea modifica aceste limite prin identificare biometrică.
Funcțiile „Limite de tranzacționare” și „Protecția fondurilor”, lansată în 2024, constituie un nivel suplimentar de control.
„Prin implementarea acestor funcții noi, ne propunem să întărim protecția fondurilor deținute de clienții noștri, în cazul în care aceștia ar fi victimele unor escroci lipsiți de scrupule”, a declarat Woody Malouf, director general (Global Financial Crime) Revolut.
În 2023, Revolut a prevenit fraude estimate la peste 475 de milioane de lire sterline, compania lucrând constant la actualizarea mecanismelor de protecție pentru a fi cu un pas înaintea escrocilor. De asemenea, compania colaborează cu autorități guvernamentale și cu alte companii de tehnologie pentru a combate fraudele și pentru a asigura un mediu digital sigur pentru toți utilizatorii.
Serviciile bancare în Spațiul Economic European (SEE) sunt oferite de Revolut Bank UAB, o bancă înregistrată în Republica Lituania, autorizată și supravegheată de Banca Lituaniei și Banca Centrală Europeană.