Franța a făcut un pas major în consolidarea capacității sale navale, odată cu lansarea lucrărilor de construcție pentru portavionul nuclear de generație nouă PA-NG (Porte-Avions Nouvelle Génération). Șantierul Naval Group din Cherbourg a început sudarea primelor plăci de oțel pentru incintele de confinare nucleară, care vor găzdui două reactoare K22, fiecare cu o putere termică de circa 225 MW, anunță Army Recognition.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Reactoarele K22, dezvoltate de TechnicAtome sub supravegherea CEA, promit o autonomie de aproximativ zece ani între realimentări și viteze susținute de 27 noduri, adaptate operațiunilor de portavion. Comparativ cu reactoarele K15 utilizate pe Charles de Gaulle, K22 oferă cu 50% mai multă putere și integrează generatoare mai compacte și eficiente.
Inovație și securitate industrială
Fiecare incintă metalică K22 are aproximativ 14 metri înălțime, 13 metri diametru și o masă de circa 1.300 de tone, ceea ce le plasează printre cele mai mari componente realizate vreodată pentru un portavion francez.
Secțiunea nucleară va fi asamblată la Saint-Nazaire, după care restul corpului va fi unit în jurul acesteia. Portavionul ar urma să fie transferat la Toulon în jurul anului 2035, cu testele nucleare finale programate în Marea Mediterană până la sfârșitul lui 2036 sau începutul lui 2037, înainte de punerea în serviciu planificată în 2038.
Capacități aeriene și sistem de lansare
PA-NG va folosi catapulte electromagnetice (EMALS) și sisteme de recuperare AAG, fapt care permite lansarea și recuperarea Rafale M, E-2D Hawkeye, viitoare aeronave de luptă și sisteme fără pilot.
Punțile și hangarele vor fi mai spațioase, pentru a susține misiuni simultane de patrulare, atac și apărare a flotei, cu posibilitatea integrării unui al treilea EMALS pentru lansări suplimentare.