Regizorul Danny Boyle a filmat scene pentru „28 Years Later” cu 20 iPhone-uri pentru a obține efecte speciale

Regizorul Danny Boyle a filmat scene pentru „28 Years Later” cu 20 iPhone-uri pentru a obține efecte speciale
Sursa imagine: Sony

Regizorul Danny Boyle a filmat celebrul său film post-apocaliptic „28 Days Later” cu camere digitale Canon, ceea ce i-a permis să surprindă mai ușor scenele înfiorătoare ale unui Londra abandonat și să confere zombilor care se mișcă rapid din film un realism terifiant. Pentru a realiza continuarea filmului, „28 Years Later” , Boyle a apelat la o altă tehnologie de consum: iPhone-ul, potrivit TheVerge.

Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro

- articolul continuă mai jos -

Filmul de groază 28 Years Later nu este primul film hollywoodian filmat cu ajutorul unui iPhone, dar ar putea fi primul filmat cu 20 de iPhone-uri. Atâtea telefoane a montat regizorul Danny Boyle pe un echipament special pentru anumite scene din film.

Pentru Boyle, filmarea cu iPhone-uri este mai mult decât un simplu truc. El revine la serie după ce a regizat filmul original din 2002, „28 Days Later”, care a fost filmat cu o cameră video digitală, o trimitere la faptul că așa se filmau videoclipurile de familie la acea vreme. El și directorul de imagine Anthony Dod Mantle, care revine în echipă, au considerat acest lucru o „influență” în alegerea de a filma parțial cu un telefon, echivalentul modern cel mai apropiat al camerei video.

Potrivit IGN, filmul folosește de fapt o combinație de camere obișnuite, drone și iPhone-uri, inclusiv trei platforme speciale concepute pentru a susține opt, zece sau douăzeci de iPhone-uri simultan.

„Există o scenă incredibilă în a doua jumătate a filmului în care folosim platforma cu 20 de iPhone-uri, și o veți recunoaște când o veți vedea”, a declarat Boyle pentru IGN. „Este destul de grafică, dar este o scenă minunată care folosește această tehnică, și într-un mod surprinzător, care te aruncă într-o lume nouă, în loc să te facă să crezi că ai mai văzut-o înainte.”

Boyle numește platforma cu 20 de telefoane „practic un bullet time pentru săraci”, explicând că acesta a permis echipei să filmeze unele dintre scenele mai violente ale filmului în moduri noi. „Îți oferă o vizualizare de 180 de grade a unei acțiuni, iar în montaj poți selecta orice opțiune, fie o perspectivă convențională cu o singură cameră, fie poți parcurge instantaneu realitatea, fragmentând subiectul în timp, sărind înainte sau înapoi pentru a accentua anumite aspecte.”

Bullet time este un efect vizual care dă impresia că timpul încetinește sau chiar se oprește în timp ce camera se mișcă în jurul subiectului. Se caracterizează printr-un efect dramatic, de mișcare lentă, care permite spectatorilor să vadă evenimente care în mod normal sunt prea rapide pentru a fi percepute, adesea însoțit de o cameră care se mișcă sau se învârte în jurul subiectului.

Nu este singura alegere cinematografică neobișnuită a filmului. Acesta a fost filmat într-un format deosebit de larg, 2,76:1, echivalentul unui film de 70 mm, pentru a menține spectatorii în suspans cu privire la locul în care ar putea apărea infectații din film: „Dacă te uiți pe un ecran lat, ar putea fi oriunde… trebuie să te uiți în continuu în jur, să-i cauți.”

Chiar și când nu folosea platforma, Boyle (care a regizat odată un film biografic despre cofondatorul Apple, Steve Jobs) a spus că iPhone-ul a fost „camera principală” a filmului, deși a dezactivat setări precum focalizarea automată și a adăugat accesorii speciale.

„Filmarea cu iPhone-uri ne-a permis să ne mișcăm fără echipamente voluminoase”, a spus Boyle, menționând că echipa a filmat în zone din Northumbria care arată „așa cum ar fi arătat acum 1.000 de ani”, astfel încât iPhone-ul le-a permis „să se deplaseze rapid și ușor în zone rurale pe care voiam să le păstrăm neatinse de amprenta umană”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citește si...