Roblox își extinde tehnologia de estimare a vârstei și introduce un nou sistem de rating internațional pentru jocuri și aplicații, în contextul unor procese și investigații legate de siguranța copiilor pe platformă, potrivit TechCrunch.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Compania a anunțat că, până la sfârșitul anului, sistemul de estimare a vârstei va fi disponibil pentru toți utilizatorii care folosesc instrumentele de comunicare, precum chatul vocal și cel text. Procesul presupune scanarea unui selfie și analizarea trăsăturilor faciale pentru a aproxima vârsta utilizatorului. Potrivit Roblox, această metodă, combinată cu verificarea prin act de identitate și consimțământul parental verificat, este mult mai precisă decât simpla introducere a unui an de naștere la crearea contului.
În paralel, Roblox a anunțat un parteneriat cu International Age Rating Coalition (IARC), prin care va înlocui propriile etichete de conținut cu cele folosite de agențiile de rating internaționale. În acest fel, utilizatorii din Statele Unite vor vedea ratingurile ESRB, cei din Germania pe cele USK, în Coreea de Sud vor fi afișate GRAC, iar în Europa și Marea Britanie ratingurile PEGI. Scopul este de a oferi părinților o mai bună înțelegere asupra conținutului jocurilor, luând în calcul elemente sensibile precum violența, limbajul vulgar, sânge, consum de substanțe sau gambling.
„Roblox este dedicat creării unei platforme sigure pentru utilizatori și sprijinirii părinților în luarea celor mai bune decizii pentru copiii lor. Suntem încântați să colaborăm cu IARC și sperăm ca acest parteneriat să ofere mai multă claritate și încredere părinților din întreaga lume în privința conținutului adecvat vârstei”, a declarat Matt Kaufman, directorul pentru siguranță al Roblox.
Noile măsuri vin după alte actualizări introduse în iulie, când compania a lansat un sistem de verificare a vârstei prin selfie video. Acesta împiedică utilizatorii sub 13 ani să acceseze chatul vocal și text nefiltrat, iar adolescenții între 13 și 17 ani nu pot adăuga persoane la lista de contacte „de încredere” decât dacă le cunosc în viața reală, confirmarea fiind realizată prin import de contacte sau cod QR.
Schimbările sunt influențate și de reglementările din ce în ce mai stricte la nivel global.
Legea Online Safety Act din Marea Britanie și legislația privind verificarea vârstei din Mississippi impun platformelor sociale să asigure metode clare de confirmare a vârstei utilizatorilor. În alte state americane, precum Arizona, Wyoming, Dakota de Sud și Virginia, sunt în curs de elaborare legi similare.
De-a lungul anilor, Roblox a dezvoltat și alte instrumente pentru siguranță, între care Roblox Sentinel, un sistem open-source bazat pe inteligență artificială care detectează semnale timpurii de risc pentru copii. Platforma oferă și controale parentale, instrumente pentru restricționarea comunicării și mecanisme de monitorizare a serverelor unde regulile sunt încălcate la scară largă.
Totuși, în ciuda acestor măsuri, plângeri și procese intentate în state precum Louisiana, California, Texas și Pennsylvania susțin că prădătorii reușesc încă să acceseze platforma și să vizeze copii. Un studiu citat de The Guardian a arătat că minorii pot întâlni relativ ușor conținut nepotrivit și utilizatori rău-intenționați.
Recent, jocul „Grow a Garden”, un simulator agricol popular pe Roblox, a fost criticat după ce jucătorii au început să cumpere și să vândă obiecte virtuale pe piețe externe pentru bani reali, contrar regulilor platformei. Practica a ridicat îngrijorări că minorii sunt încurajați să cheltuiască bani pentru a ține pasul cu alți utilizatori.
Prin extinderea tehnologiei de estimare a vârstei și introducerea unui sistem internațional de rating, Roblox urmărește să ofere părinților instrumente suplimentare pentru a monitoriza și controla experiența copiilor pe platformă, într-un context în care siguranța online rămâne una dintre cele mai mari provocări.