Majoritatea gamerilor din România aleg să se joace pe PC, în proporție de 68%, potrivit studiului „Cine e gamerul român?”, realizat de către Good Games Industry și BRD – Groupe Société Générale. Potrivit comunicatului transmis către TechRider.ro, genurile lor preferate de jocuri sunt cele de tip sandbox, shooters și action-adventure RPG.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Românii evită serviciile de cloud gaming
Datele defalcate arată că gamerii români preferă să se joace pe:
- PC – 68%;
- Mobil – 52%;
- Laptop – 38%;
- PlayStation – 34%;
- Xbox – 10%;
- Nintendo – 4%;
- Cloud gaming – 4%;
- VR – 4%.
Menționăm că respondenții au putut să aleagă răspunsuri multiple.
De remarcat este că aceștia evită serviciile de cloud gaming, probabil din pricina costurilor prea ridicate. Spre exemplu, o lună de Xbox Game Pass costă 11 dolari, iar o lună de EA Play costă 6 euro lunar, sume pe care mulți nu sunt dispuși să o dea pe jocuri. Acest detaliu vine în contextul în care 38% dintre gameri alocă sub 50 de lei lunar pentru achiziția de jocuri, iar 33% alocă până la 100 de lei pentru a cumpăra titluri noi. Datele complete legate de bugetul gamerilor alocat pentru achiziția de jocuri stau astfel:
- sub 50 de lei – 38%;
- 50-100 de lei – 33%;
- 100-500 de lei – 24%;
- 500-1.000 de lei – 3%;
- peste 1.000 de lei – 2%.
Românii preferă să cumpere jocurile în format digital
Din punctul de vedere al tipurilor de jocuri preferate de respondenți, 70% dintre ei joacă jocuri atât single-player, cât și multiplayer. Doar 30% dintre gameri joacă jocuri exclusiv single-player (13%) sau multiplayer (17%).
Analizând categoriile de jocuri, românii se joacă preponderent titluri din genul:
- sandbox (Minecraft, Roblox etc.) – 51%;
- shooters (Counter Strike 2, Call of Duty etc.) – 50%;
- action-adventure RPG (GTA, Elder Ring etc.) – 44%;
- survival & horror (Resident Evil, Phasmophobia etc.) – 35%;
- simulation & sports (EA FC 26, NBA 2K etc.) – 35%.
Menționăm că respondenții au putut să aleagă răspunsuri multiple.
Steam, cea mai accesată platformă pentru achiziția de jocuri
Aceștia preferă să își achiziționeze jocurile în format digital de pe platformele originale, în proporție de 83%, iar platformele third-party sunt folosite de 48% dintre respondenți pentru a achiziționa titluri. Observăm un declin pentru CD-urile cu jocuri, deoarece doar 29% dintre gameri se duc într-un magazin să cumpere o copie fizică a jocului dorit, iar 10% dintre jucători aleg să cumpere un titlu la mâna a doua.
Printre platformele preferate de gamerii din România pentru achiziția de jocuri se numără:
- Steam – 81%;
- Epic Games – 63%;
- Google Play – 43%;
- PlayStation Store – 28%;
- EA Origins – 21%;
- Apple Store – 20%;
- Xbox App – 14%;
- Battle.net – 11%;
- GOG – 6%;
- altele – 4%.
Menționăm că respondenții au putut să aleagă răspunsuri multiple. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 30.000 de respondenți și a fost procesat în perioada iulie-august 2025. Studiul complet poate fi consultat accesând acest link.