Mihai Marcu, CEO și președinte al MedLife Group, a subliniat necesitatea stringentă ca firmele din sectorul medical să adopte rapid tehnologiile noi, inclusiv Inteligența Artificială, și să investească masiv în cercetare, avertizând că, în lipsa acestor măsuri, vor fi eliminate de pe piață, transmite Profit.ro.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Ne-am dat seama că dacă nu devenim o companie de tehnologie în 5 ani… Și credeți-mă că în domeniul medical dacă nu ne transformăm și nu facem acești pași în tehnologie, nu mai existăm în 5 ani”, a declarat el la lansarea primului program de testare genetică din România finanțat integral de MedLife, o investiție de peste 10 milioane de euro.
Marcu a adăugat că, în calitate de lider de piață, MedLife nu își permitea să nu acționeze în această direcție.
Proiectul de testare genetică a izvorât dintr-o „dorință de a fi diferiți”, potrivit CEO-ului, și dintr-o „obsesie de a face aceste evaluări la un cost mai scăzut”. MedLife este prima companie din România cu o astfel de inițiativă, atrăgând deja interes din 5-6 țări din regiune.
Marcu estimează că, din cele 4.000 de persoane testate în prima fază, 3-4% vor descoperi la timp o boală gravă. Restul vor primi recomandări personalizate, cum ar fi cele legate de alimentație, pentru a preveni riscurile genetice (de exemplu, cancerul de stomac).
Deși testele genetice ar urma să devină accesibile la nivel general în 10 ani, MedLife urmărește să le ofere mai devreme și la costuri minime celor interesați, un astfel de test costând între 200 și 300 de euro.