Pasionații de cafea din România și Europa vor avea la dispoziție aplicația BREWTIFI, prima aplicație dedicată cafelei de specialitate, dezvoltată în România. Conform unui comunicat de presă transmis către TechRider.ro, aplicația își propune să fie platforma de referință pentru pasionații de cafea, și va fi disponibilă gratuit în App Store și pe Google Play.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Aplicația românească va fi lansată oficial la un festival din București
Pre-lansarea BREWTIFI va avea loc în cadrul conferințelor How To Web, aplicația fiind selectată în semifinala competiției Spotlight. Compania anunță că această competiție adună cele mai bune 20 de startup-uri care își vor prezenta ideea și planul de afaceri pe scena conferinței.
Imediat după aceea, lansarea oficială va fi la Slow Coffee Festival, care are loc între 3 și 5 octombrie la Romexpo (București), acolo unde BREWTIFI va fi partener de inovație, oferind în aplicație și o secțiune specială dedicată festivalului, cu harta expozanților, agenda evenimentului și oferte.
„Într-o lume dinamică, cu din ce în ce mai mulți iubitori de cafea de specialitate și cu mii de cafenele excepționale în Europa, ne-am dat seama că nu există o platformă digitală care să conecteze iubitorii de cafea cu prăjitoriile, cu experiențele de cafea, cu ceașca lor perfectă, așa cum există de exemplu pentru vinuri”, spune Mihaela Dincă, co-fondator BREWTIFI.
Pe lângă un catalog actualizat și îmbogățit permanent, care adună în prezent peste 1.000 de tipuri de cafea de la peste 50 de prăjitorii din România și Europa, una dintre funcțiile cele mai importante ale aplicației este posibilitatea utilizatorilor de a-și salva sortimentele de cafea preferate în contul realizat în aplicație.
Utilizatorii pot crea un „playlist cu cafelele preferate”
Utilizatorii BREWTIFI pot da rating-uri, acestea fiind vizibile și pentru ceilalți utilizatori, și primesc recomandări personalizate de cafea, echipamente și evenimente în baza scanărilor făcute. Fondatorii aplicației au analizat în detaliu noile trenduri din tehnologie și comportamentul consumatorilor și au integrat în aplicație un companion AI, denumit Brewie AI, care poate face recomandări despre cafea, poate oferi sfaturi pentru prepararea cafelei și poate răspunde la întrebări cu și despre cafea.
BREWTIFI își propune să fie acea platformă preferată a iubitorilor de cafea, prin care aceștia pot, printre altele:
- să își creeze propriul „playlist” cu cafelele preferate pe care le-au descoperit;
- să caute și să exploreze mii de cafele de specialitate din Europa, selectate de BREWTIFI și de comunitatea de pasionați, să le dea rating și să le cumpere cu ajutorul aplicației, prin linkuri directe către prăjitorii;
- să aibă acces la oferte exclusive pentru echipamente, evenimente, micro-loturi de cafea și accesorii;
- să învețe metode de preparare a cafelei printr-un joc interactiv (opțiune ce va fi disponibilă în curând).
În prezent, segmentul cafelei de specialitate este în plină dezvoltare, atât pe piețe mature, precum Marea Britanie, cât și pe unele emergente, cum sunt Cehia sau România. În 2023-2024, acest segment a reprezentat peste 30% din consumul total de cafea, la o valoare estimată de 23,3 miliarde de euro. Până în 2032, se estimează că piața de profil ar putea urca la 64 mld. euro, cu o creștere anuală în urcare de la 3,7% la 10,3% la finalul perioadei.