Epic Games Store a înregistrat o creștere a numărului de descărcări de când Legea Piețelor Digitale (DMA) a Uniunii Europene a determinat Apple să simplifice procesul de instalare a magazinelor de aplicații terțe, potrivit unui comunicat de presă al Epic.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Epic: Apple a făcut pași în direcția bună
Statisticile publicate miercuri de dezvoltatorul de jocuri arată că rata de abandon a instalărilor Epic Games Store pe iOS a scăzut de la 65% la aproximativ 25% după lansarea iOS 18.6 în iulie.

Dezvoltatorul susține că Apple a îngreunat instalarea aplicațiilor, făcând experiența una „confuză pentru utilizatorii finali atunci când utilizează astfel de canale alternative de distribuție a canalelor”. Epic a prezentat și o exemplificare pe care utilizatorii o întâmpinau la instalarea Epic Games Store, aceștia trebuind să treacă prin 15 pași pentru a instala magazinul terț.
Google continuă „să încalce flagrant” DMA
Epic afirmă că mai sunt încă îmbunătățiri de făcut, susținând că comportamentul anticoncurențial al Apple față de magazinele de aplicații terțe continuă să încalce DMA și îi împinge pe dezvoltatori să distribuie mai puține jocuri prin Epic Games Store pe iOS în comparație cu Android.
„Pentru prima dată, începem să vedem utilizatori iOS care instalează Epic Games Store cu o rată de succes apropiată de cea a utilizatorilor Windows și a utilizatorilor Mac ai Apple”, susține Epic într-un comunicat de presă.
Dezvoltatorul susține că Google continuă „să încalce flagrant Legea Piețelor Digitale (n.r.: Digital Markets Act – DMA) cu un flux de instalare în 12 pași, un ecran înșelător care avertizează că software-ul de la concurenții proeminenți și reputați ai Google «poate fi dăunător»”.