Huawei nu este singurul producător de smartphone-uri care oferă dispozitive pliabile, cu trei ecrane. În cadrul târgului de tehnologie Mobile World Congress (MWC) de la Barcelona, mai multe companii au prezentat inovaţii în materie de afişaj, arătând direcţia în care se îndreaptă industria smartphone-urilor, relatează CNBC, transmite News.ro.
Gigantul tehnologic sud-coreean Samsung a dezvăluit două concepte de telefoane pliabile cu trei ecrane: Flex G şi Flex S. Modelul Flex G se pliază atât în interior, cât şi în exterior, asemenea unei cărţi, în timp ce Flex S are o formă ondulată, asemănătoare literei ”S”.
Această lansare vine la scurt timp după ce Huawei a introdus pe piaţa internaţională modelul Mate XT, un smartphone cu trei ecrane, la un preţ de 3.499 euro (aproximativ 3.678 dolari).
Samsung a subliniat că modelele sale Flex G şi Flex S sunt doar concepte, ceea ce înseamnă că nu vor ajunge curând pe rafturile magazinelor. Totuşi, acest lucru arată clar direcţia în care producătorii de smartphone-uri îşi concentrează inovaţiile.
Piaţa telefoanelor încearcă să scape din ”marea uniformităţii”
În ultimii ani, piaţa smartphone-urilor a stagnat în ceea ce priveşte designul, majoritatea dispozitivelor păstrând acelaşi format dreptunghiular impus de Apple odată cu lansarea primului iPhone în 2008.
Marţi, startupul britanic Nothing a lansat un model accesibil, Phone (3a), cu un preţ de 329 euro (aproximativ 356 dolari). Telefonul are un design inedit şi un sistem LED care se aprinde la apeluri şi notificări.
Akis Evangelidis, cofondatorul Nothing, a declarat că utilizatorii caută acum mai mult decât funcţionalitate, fiind atraşi de branduri care oferă un beneficiu emoţional.
”Oamenii vor produse care nu sunt doar funcţionale, ci care au şi o identitate distinctă”, a spus acesta.
Telefoanele pliabile rămân o nişă costisitoare
Compania chineză Tecno şi-a prezentat propriul model de telefon pliabil cu trei ecrane, Phantom Ultimate 2, similar modelului Flex S de la Samsung, având două balamale care creează un format ”S” atunci când ecranul este pliat.
Cu toate acestea, telefoanele pliabile rămân un segment de nişă al pieţei. Pe lângă faptul că sunt mai voluminoase, acestea sunt şi considerabil mai scumpe decât smartphone-urile standard. Potrivit unui raport al IDC, preţul mediu al unui telefon pliabil este de 1.218 dolari, de aproape trei ori mai mult decât cel al unui smartphone obişnuit (421 dolari).
Deşi piaţa telefoanelor pliabile a crescut cu 6,4% în ultimul an, atingând 19,3 milioane de unităţi vândute, aceasta reprezintă doar 1,6% din totalul livrărilor globale de smartphone-uri.
Totuşi, companiile continuă să îmbunătăţească telefoanele pliabile pentru a atrage un public mai larg. Oppo, de exemplu, a prezentat modelul Find N5, care, deşi are doar două ecrane, este considerabil mai subţire decât Galaxy Fold 6 de la Samsung.
Samsung domină piaţa telefoanelor pliabile, urmat de Huawei şi Motorola
În 2024, Samsung a fost lider pe piaţa telefoanelor pliabile, cu o cotă de 32,9%, urmat de Huawei (23,1%) şi Motorola (17%).
În ciuda preţurilor ridicate, producătorii de smartphone-uri mizează pe faptul că utilizatorii sunt dispuşi să plătească pentru o experienţă premium, ceea ce ar putea stimula în continuare inovaţiile în acest sector.