Retailer-ul de încălțăminte Otter anunță că o serie de date personale au fost scurse pe internet, precum adresa de e-mail a clienților și numărul de telefon. Într-un comunicat transmis către TechRider.ro, magazinul online declară că sistemele lor informatice nu au fost ținta unui atac cibernetic, iar infrastructura lor „rămâne bine securizată și monitorizată constant”.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Serviciul online este pus la dispoziție de Amazon
În urma investigației interne a Otter, a rezultat faptul că un fișier compromis al Otter-Distribution S.R.L. a fost distribuit prin intermediul unui serviciu pus la dispoziție de Amazon Web Services. Fișierul avea informații de tip:
- adresa de e-mail asociată utilizatorului;
- numărul de telefon;
- adresa de livrare;
- istoricul de comandă;
- data nașterii.
„Precizăm că nu au fost expuse si informații privind cardurile dumneavoastră bancare utilizate pentru achiziționarea produselor pe platforma www.otter.ro, aceste date fiind prelucrate numai de către procesatorul de plăți”, anunță compania.
Recomandările retailer-ului pentru securizarea datelor
Otter recomandă tuturor clienților să efectueze următorii pași pentru a își securiza contul:
- să fie vigilenți și să nu acceseze pagini de internet care sunt suspecte;
- să nu dea curs solicitărilor transmise prin e-mail, SMS sau telefonic, prin care se solicită datele de log-in în contul Otter;
- să modifice parola contului și să creeze parole unice pentru fiecare cont pe care aceștia îl au, indiferent de platformă;
- să sesizeze orice tentativă de phishing la adresa de e-mail contact@otter.ro.
Retailer-ul online Otter anunță că tratează „cu seriozitate” acest incident, și că depune „toate eforturile pentru a reduce orice impact”.