Pentru învățământul formal românesc este foarte dificil să facă inovație și să trimită tineri pregătiți să poată să facă ceva pe piață, dar se descurcă bine pe partea de atragere de fonduri, a declarat Ioana Ceaușu, director operațional la universitatea privată The Entrepreneurship Academy (EA). În această instituție, studenții trebuie, încă din primul an, să facă profit dintr-o activitate antreprenorială, iar în interiorul ei au apărut business-uri de succes, precum Flip.ro sau Unfrosen.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
„Am și experiență în mediul universitar public, am predat câțiva ani, am fost acolo, m-am implicat în mai multe arii ale universității. Cred că este foarte dificil să facă inovație, deoarece sunt niște instituții foarte mari, foarte birocratice și care nu se pot mișca la fel de agil ca o universitate mică. Și cred că nu este o problemă doar a universităților din România, cred că este o problemă generală, la nivel atât european, cât și internațional”, a declarat Ceaușu într-un interviu pentru TechRider.
Unde se descurcă bine aceste școli este, potrivit reprezentantei EA, pe partea de atragere de fonduri pentru tineri și pentru cadrele didactice, deoarece pot promite mediului de afaceri forță de muncă.
Totuși, Ioana Ceaușu a adăugat că instituțiile formale de învățământ din România nu-și îndeplinesc, din păcate, foarte bine promisiunea de a trimite tineri pregătiți să poată să facă ceva pe piață.
„Aici cred că ar putea să facă mai bine, având în vedere că sunt multe companii care totuși au început să vină spre universități, să le sprijine. Trebuie să calibreze mai bine tipul de competențe de care este nevoie în piața muncii”, a mai spus directorul operațional al The Entrepreneurship Academy.