Mai mult de un sfert dintre românii care fac cumpărături online declară că au diminuat semnificativ bugetele alocate acestui tip de consum, arată studiul Radiografia eCommerce 2025, realizat de platforma easySales.
Urmărește cele mai noi producții video TechRider.ro
- articolul continuă mai jos -
Aproape 40% dintre respondenți au recurs la reduceri moderate, în timp ce doar un sfert susțin că nu și-au modificat obiceiurile de cumpărare, potrivit unui comunicat.
Categoria cel mai afectată este cea a produselor de modă și bijuterii (31%), urmată de electronice (22%). În schimb, bunurile de strictă necesitate rămân în mare parte neafectate. Studiul evidențiază și sensibilitatea crescută a consumatorilor la costurile de livrare (83%) și la reducerile de preț (81%).
Întrebați despre sumele economisite, o treime dintre participanți au spus că au redus între 101 și 250 de lei lunar. Aproximativ 25% cheltuie cu 251–500 de lei mai puțin, iar 18,3% au tăiat peste 500 de lei din bugetul lunar dedicat achizițiilor online.
Rezultatele cercetării vor fi prezentate oficial pe 25 septembrie, în cadrul evenimentului eCommerce Talks by easySales, care va include și discuții despre inteligența artificială și masterclass-uri pe teme de actualitate din sectorul digital.
Studiul a fost derulat între 16 și 30 iulie 2025, pe un eșantion de 1.036 de persoane, reprezentativ pentru structura socio-demografică a utilizatorilor de internet din România.